torsdag 13 december 2012

Natten går tunga fjät...

1987 nominerades låten "Calling you" med Jevetta Steele till en Oscar för bästa filmmusik, då från filmen Bagdad Café. Ja, man riktigt känner ju ökens hetta, sant, solnedgång, ett slitet truckstop och människor som man trodde gud glömde.
Men det var inte det jag skulle skriva om. Nä, idag är det Lucia och för er läsare som tittat på tidigare inlägg har Kermit dragit ett tungt lass i år. Han har ensam stått för lussefirandet här på jobbet. Först på inköpsavdelningen och sedan borta på ekonomiavdelningen. Säga vad man vill, men han har definitivt gjort total succé. Han har nog även blivit årets mest fotograferade objekt på jobbet alla kategorier. Han finns till och med på några kollegors Facebook och diverse Gilla och kommentarer har strömmat in under dagen. Å andra sidan har även dessa kommentarer följts av att alla tror att jag har "viss" inbladning. Tja..kanske jag har...

Att göra det omöjliga möjligt är inte alls det samma som att man gör det bra. Icke att förglömma!

Annars är det bara en dag kvar till helg före helg före dopparedag. Tror nog att det här med att doppa i grytan kanske tillhör det mer ovanliga nu för tiden. Men förr var det ju bra att doppa ner sina snustorra brödbitar i skyn från tex skinkan. Men det var då det. Själv tar jag inte heller ett dopp i grytan, det låter inte så bekvämt faktiskt. Däremot vankas det vanligt julbord imorgon. Ska bli spännande att se och smaka matkvaliteten. Har ju varit med om olika varianter av julmaten men tja, allt är ju inte guld som glimmar om man säger så. Dock har jag faktiskt sluppit att bli matförgiftad tack och lov.

Nåväl, ikväll blir det i alla fall vanlig svensk husmanskost. Klassisk falukorv med potatismos! Det går inte av för hackor. En klassisk rätt som liksom sköter sig själv.

Nä, måste hämta hem Kermit igen från en annan avdelning!

På återhörande!
Eken

P.S Hm..fjät...det är ju ett skumt ord tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar