onsdag 26 december 2012

Jakten på den försvunna skatten

Hejsanhej!
Vet ni när bina firar jul? Jo, det är Tjugonda Knut, för då är julen för-bi....
Ok, den var dålig I know..

Så här annandag jul verkar det som om hela staden ligger i dvala. Knappt en bil ute och knappt några levande varelser förutom de som liksom måse ut för att rasta hunden. Själv har jag rastat lilleman och tittar på hans snö-robotar. Till saken hör att robotarna minskat ganska så kraftigt i höjd/längd eftersom vi även dagen till ära förärats med regn och plusgrader...bläää
Men men, sånt är livet. Julen blev ju i alla fall hyfsat vit.
Hm, snart får man nog inte säga det heller, vit jul. Då kan alla mörkhyade ta illa åt sig på samma vis som dom tydligen tog illa vid sig om man nämner ordet Pepparkaka. Sjukt!

Men som sagt nu är det annandag, en annan dag kan man säga. TV-tablån är för en gångs skull byggd för just jullediga personer som bara vill ligga på soffan. Eller vad sägs som Indiana Jons, denna klassiker med Harrisson Ford, en dokumentär om ABBA, Bourne Identity, Pirates of Caribbean m.m. Ja det finns nog något för alla smaker tror jag. Har själv nyss zappat mellan John Tucker must die, och Jönssonliga dyker upp igen. Även det en klassiker och måste även nämna att innan Jönssonligan visade även klassikern Repmånad. Ni vet den första av Lasse Åbergs filmer kan man säga. Filmens höjdpunkt är som vanligt när dom ska över en bro som är sprängd och har målat "Helikopter" på kapellet. Jaja, vad säger man.
Är man intresserad av bönder kan man se en epilog på Bonde söker Fru, ja vad som hände sedan liksom. Den serien gillar Lingren. Jag har satt att om hon ställer upp där någon gång LOVAR jag att sitta som klistrad. Men hon nekar som alltid men man ska aldrig säga aldrig...hehe
Bönderna slipper dock visa julens underkläder i Expressen, den ärofyllda uppgiften gick även i år till deltagarna i Ensam mamma söker...hm
John Tucker must die är dock ingen större klassiker utan mer en ännu en tramsig High School film när dom är som...tja sämst. Men jag har ju ett visst tycke för sådana filmer som några av er vet. Som vanligt baseras ju handlingen på skolans tuffaste kille som ska få skolans snyggaste tjej. Just det, kille är också skolans stjärna i basket. Well, går inte in på det med för ni fattar nog vad jag menar.

Imorgon väntar jobb igen. Måste bara komma ihåg det också. Drog väl lite av en nitis som inte tog ledig men det känns okej ändå. Jobbar bara en och en halv dag, sedan är det helg igen. SMHI har utlova ishalka lagom till min färd söderöver så det känns ju jävligt nice. Men men, behöver ju inte direkt stressa och det känns skönt.

Idag invigde jag även min nya vinterjacka. Den passade bra efter att jag dragit (läs släppt) på diverse snören i mida och annat. Kapuchongen längst uppp är sådan där "rävsvans" och det är tydligen inne nu. Själv tycker jag det är lite tjejigt men den går att ta upp. Hade dock en sådan luva förr till min Canadian Goose men då blev Elmo fulltändigt tokig för han trodde jag bar omkring på en pippi eller tja, kanske en räv där uppe i nacken. Så det var bara plocka av. Kunde ju inte han en tokig hund som hoppade upp på ryggen hela tiden..hehe

Imorgon får jag även ta med mig Herr Media Mark till jobbet. Kermit får dock stanna hemma ett tag. Nu har han ju förgyllt jobbet under hela december och ombyte förnöjer. Han får bekanta sig lite mer med polarna på hemmaplan nu, så som Aslan, Harry Boy och några andra muppisar. Ja, det finns ju en gräns på galenskaperna, tror jag.

Just det, ska försöka fixa en eller två ålar till våren. Efter tips från Usse kanske just ål kan vara lösningen på vårt problem med brunnen i klubben. Ålarna hjälper tydligen till med att rensa vattnet och hålla det i balans. Är dock viktigt att se till så inte ålarna sugs in av pumpen. Kan ju bli lite jobbigt att få en ål i handfatet eller i diskhon. Däremot vet jag inte om det är juridiskt riktigt att åla nu för tiden men vi får se.
På tal om djur så såg jat ett reportage om alla stackars julklapps-djur som Skansen får ta emot efter julen. Kan ju vara gulligt med ett djur men när verklighet och vardag kommer ikapp är det kanske inte lika kul. På Skansen fanns både krokodiler, äckliga snakes och andra lite mer exitiska djur som inte längre är så gulliga tydligen. Så ett tips, tänk efter före och kolla även så att en "baby croc" verkligen är en sådan och inte blir en fullvuxen mördarmaskin som typ är omöjligt att behålla hemma i badkaret. Ja, det kan vara ett tips...

Nä, om man skulle se på lite Indiana Jones trots allt. Man vill ju inte missa scenen när nomaden vevar som attan med sina svärd och ska spela tuff och skrämmas, varpå Indi bara tar fram sin pickadoll och skjuter tuffingen. Den var han inte berädd på kan man säga....hehe

På återhörande!
Eken

P.S Indiana Jones och In Diana Jones är två helt olika filmer...tänk på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar