måndag 24 december 2012

Christmas Eve 2012

Hej och god fortsättning!
Sitter och försöker smälta all julmat. Går så där men med en och annan nubbe tror jag att det går bättre. Man känner sig som en uppsvälld ballong men så har man ju ätit konstant hela dagen. Nåja, julen har gått bra och tydligen har jag varit snäll i år...igen.
Däremot blir det en tripp till MediaMarkt för byte av en julklapp men det är sånt som händer.

Annars har helikoptern fått kämpa idag. Det har flygits flera timmar faktiskt både med min och med min fars. Om man får skryta lite så måste jag säga att jag fått bra kläm på att flyga helikopter. Dock gjorde vi misstaget att flyga lite utomhus. Det ska man kanske inte med en helikopter gjord för inomhusbruk men nyfikenheten slog förnuftet denna gång. Nu vet vi hur högt man kan flyga tills dess att radiokontakten dör. Resan tillbaka till jorden blir en ganska smärtsam historia för helikoptern. Tack och lov landade den alltid i en snödriva. Okej, inte heller det är kanske så bra men den höll i alla fall.

Här gräven lilleman en grop till tomten. Han tyckte tomten kunde övernatta där inatt.


Vi hade länge bestämt att snåla in på klappar i år men det brukar aldrig gå bra konstigt nog. Så det var samma visa även detta år. Det låg så mycket paket under den stackars granen att den höll på att tippa. Konstigt, för alla säger ju att man inte önskar sig något. Hm, skumt.

För de barn som fick saker där men behöver adda snö är nog lite smått besvikna. Julafton bjöd på hela 3 plus som mest. Ute faller nästan lite regn typiskt nog. Vägarna är så gott som rena och asfalten lyser som ett svart hån mot alla de som fått skidor, skridskor eller annat juligt. Men håll ut, det ska komma mer vinter, det är jag säker på.

Den lille snöskottaren somnade förresten bums pannkaka under ett bord mitt i färd med att leka med en ny bulldozer. Han kommer nog sova gott resten av natten tror jag, precis som många andra juniorer runt om i landet denna  kväll.
Imorgon är det Christmas Day och det officiella juldagen i tex USA. Så imorgon är det paketöppning igen fast over there. Julen i USA är för övrigt hyfsat overkill med extra av allt och lite till. Minns själv min jul i USA där julgranen hade så mkt "skit" hängandes att man knappt såg själva granen. Men just Holiday Season är viktig i USA och det är verkligen en tid då familjen samlas kring klappar och kalkon, så har det alltid varit. Och helst ska man dricka Coca Cola för i USA har man inte vår härligt svenska Julmust. Så det så!

Nä, dags att fortsätta ta tillvara på denna julafton!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar