måndag 10 december 2012

Hm..Rubriktorka

Jaha, hade tänkt plugga lite under dagen, en tanke som jag hade med mig fram till ca 08:15. Sedan brakade helvetet lös. Så det här med att plugga på fika och lunch gick fullständigt i stöpet. Men men, nu är ju kvällen räddad i alla fall.
Däremot hann jag och en kollega med att baxa upp födelsedagspresenten. Vi satte den strategiskt så att jubilaren mer eller mindre kommer att snubbla på åbäket precis innan för dörren...hehe

Solen har för länge sedan gått ner och det enda som lyser upp den mörka kvällen är gatlyktor och billjus, samt ett och annat cykellyse där skenet är något vingligt. Tror det är dags att byta batterier i mina lysen ny med. Finns ju två kriterier gällande lysen till hoj. Vill du se eller vill du synas? Jag har alltid vald det senare, jag vill synas. Men då jaken på bil ändå är i full gång kanske mina vingliga färder till och från jobbet snart är ett minne blott.

Idag är det även Nobeldagen då utvalda fina herrar och damer får äran att att sitta fint under stadshusets kronor och bevittna såväl kung som drottning, prinsessor och annat fint folk av rang. Själv är jag inte bjuden i år heller men det kan banne mig kvitta. Prispengen i år är tydligen dryga 7 miljoner något som är lite mindre än föregående år. Det är det enda som känns ganska så jordnära för när alla andra fonder och meck har gått ner så har tydligen även Nobels fond gått åt samma håll. Tidigare år har prispengen legat runt 10 miljoner per pristagare men i demokratisk Nobelanda så är det som sagt lite mindre. Jaja, jag tror inte ens man behöver se spektaklet ikväll, alla tidningar kommer ha bilder och annat under kvällen. Hm, ja stackars människor som utan att kanske egentligen vilja det få sina klänningar och frisyrer betygsatta av folk som tror sig förstå sig på mode och annat. Nä, not my pice of...kaka.

Hm, känner inte alls för att sticka näsan i böckerna ikväll men har nog inget val. Tanken var att jag även skulle hinna med någon form av själv test men får helt enkelt svara på de frågor som står i boken efter varje kapitel. Har dock sett att det finns ett facit till alla frågor längst bak i boken...hihihi Just like the old days...

Egentligen har jag ju inte tid att skriva här heller men jag ser det som en paus från en vimsig dag, en dag som dessutom snart är slut rent arbetsmässigt. Men det är nog bara att gasa på ca två veckor till sedan är det äntligen lite jul och extra ledighet. Ska ärligt talat bli ganska skönt...

Nä, åter in i verklighetens dimma ett tag till!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar