måndag 17 december 2012

Dip-day, you say?

Första arbetsdagen efter en företagsfest brukar alltid gå i skvallrets tecken, så även denna gång. Dock hade de flesta haft en mycket trevlig julfest med både god mat och dryck. Vissa hade ju druckit lite mer än andra men det hör ju till och jul är det ju bara en gång om året.
En kollega hade framåt småtimmarna gått hem från en annan kollega, en tripp som i normalfall tar ca 10 minuter. Men denna natt hade samma strecka tagit 2timmar. Men men, han fick i alla fall en liten sightseen så där framåt 2-3 tiden. Till saken hör också att han helt enkelt gick vilse trots att han gått samma sträcka hundratals gånge, men då i nyktert tillstånd.
Nåja, några egentliga skandaler inträffade inte och det om något är kanske ett tecken på att vi alla faktiskt börjar närma oss 40 års åldern...huuuga...

Ja, helgen gick ju i rasande tempo och jag hade tänkte stryka och lägga upp min sista julgardin men det blev inte så. Den hänger/släpar fortfarande skrynklig och dan så jag borde kanske ta tag i detta nu innan julen är över. Innan har jag skyllt på allt från tentamen till, tja annat viktigare. Men men, bara att plocka fram strykjärn, strykbräda och nål samt tråd igen. Hm, kanske skulle passa på att stryka lite kläder också när jag ändå har the Iron framme för det är verkligen inte var dag.

Idag har jag införskaffat min i säklass dyraste juklapp genom tiderna, japp All time High liksom. Okej, nu är ju allt relativt men ca 2600kr är banne mig inte fy skam. Hoppas nu bara att den faller i god jord. Dock kommer jag väl på ett och annat vis få tillbaka pengarna lite retroaktivt kan man säga. Men det ska nog gå bra. Det är ju tanken som räknas, eller ja 2600st tankar....phust.

På väg till jobbet idag var det faktiskt barmark. Underlättar ju en hel del när man slipper slira, kånka och dra sitt färdmedel. Jag for till och med så tidigt idag att jag behöver ha lyset på. Men men, vaknar man pigg och utvilad kan man lika gärna fara till jobbet tyckte jag. Hade sällskap med Linkan innan jag trampade rakt fram och hon till höger mot sitt spännande jobb på Länsstyrelsen.

Nu har EG och PG landat på Kanarieörna. Som brukligt brukar det komma en bild när dom sitter och gottar sig i solen med en drink eller öl för att liksom retas lite. Typ..hahaha det kan du ha du som är kvar i kalla, mörka och isiga Sverige. Men denna gång ska jag hämnas skicka tillbaka en liknande bild om jag så ska besöka stadens äventyrsbad och ligga där i badkläder i någon solstol med en palm över mig. Hm, ja jag ska fundera lite. Gäller att ge tillbaka med samma mynt!

Just det, för er som undrat så har jag inte hunnt ändra layout på bloggen än. Men det kommer, be patient! Finns ju så mycket annat att göra så är lite drygt six days before the dip day. Hm, så säger man nog inte alls utomlands. Jag har i alla fall aldrig hört att man liksom säger" Today, it´s the day before dip-day. Å andra sidan firar många jul på Christmas Day, dvs dagen efter vår julafton. Men men, det är en annan historia.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar