onsdag 5 december 2012

En doft av luktfri snö....

Jaha, ja då var man uppdaterad på nya Win 8 också. Efter att ha blivit tvingad in i ett seminarie som för egen del kändes totalt meningslöst så har man hjärnaan full av deg...eller ska man säga pepparkaksdeg för att vara någerlunda aktuell.
Men men, kan passa på att uppdatera er läsare också lite om Windows 8. Hm, ja det finns egentligen inte så mycket att säga mer än att hela operativet nu  mer går mot att jämföras med det vi är vana vid i våra mobiler. Hur som haver, det som dock var spännande var hur leverantörerna nu rustar sig med nya produkter med Win 8. Både HP, Lenovo, Dell mfl släpper modeller som är anpassade. Vad är då nytt, jo vi kommer mer och mer se hybrider av surplatta kontra bärbar dator. Dvs, du kommer kunna ha en bärbar dator med pekskärm...
Låter det kul? Tja, men välkommen till framtiden.
Nä, nog om det...

Ska snart bege mig ut i snö och kyla igen och bedöma dagens plogning, eller rättare sagt avsaknade av plogning. Fattar inte egentligen men de senaste dagarna har det varit katastrofalt dåligt, i alla fall på kommunal mark. Bara enstaka köpmän och fastighetsägare som jag sett fixa och dona men det allmänna vägnätet har varit bläää.
Nä, bot och bättring!

Hm, är nog dags att ta in min grill nu med annars är väl den en rosthög lagom till våren. Har ju inte använt grillen alls i år och det känns lite synd. Grillade med Lill-E i våras men då the lazy way. Vi satte helt enkelt en engångsgrill PÅ den vanliga grillen. Ja, är man lat så är man. Dock har det ju blivit desto mer grillat på Usse´s robusta cementgrill, ja det blev ju nästan bara grill. Hm, undrar egentligen hur många påsar kol som gick åt under vår sejour..hehe. Vi blev faktiskt bra kompisar jag och cementis måste jag säga. Å andra sidan var det inte bara kolrök som passerade den stackars skorstenen kan jag säga, but that is just another story.
Kan även nämna att jag "Saved the day" för en och annan stackare på Tosselilla Sommarland också då jag i sann pyromananda fick en glöd som gjorde hungriga barnfamiljer görna av avund. Men där ingick dock briketterna i inträdesbiljetten...hehe
However, jag är faktiskt ingen större fantast av vintergrillning, nä det hör liksom vår och sommar till. Vet ju att många av er gillar att grilla året om men för egen del tar jag paus när tempen är under nollan. Var tid har sin sak.

Idag vädjade SJ till allmänheten att INTE ta tåget......

Well, på med mössa, vantar och jacka. Nu ska jag handla bröd till min macka!

På återhörande!
Eken

P.S Har en kollega som aldrig slutar att förvåna. Om man kan göra tre fel på en grej, lyckas kollegan med att likom göra fyra fel. Mest spännande är det när det liksom knappt går att göra två fel och lyckas man då göra tre fel är det liksom smått fantastiskt. Det innebär ju då att lyckas man göra fyra fel saknas oftast ord....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar