torsdag 27 december 2012

Färggrann i Svart pist!

Jahapp, så var det snart helg...igen. Vi kom fram till att julen är en ren och skär lögn, no doubt about it. Forskar man lite på djupet så är det faktiskt sant. Inget är julen är vare sig hederligt eller speciellt bra om man ska gnälla lite. Well, låt oss ta det från början.
"Nu är det jul igen o nu är det jul igen och julen varar fram till påska...och så sjunger man det en gång till, MEN sedan kommer nästa vers, "Men det är inte sant nä inte sant för där emellan kommer fastan... Japp, där har vi lögn nummer ett.
Nästa grej är ju " Och över stad och land ikväll, går julens glada bud, att född är tja..JC ni vet. Jag undrar om sången varit lika munter om man visste vilket öde JC kom att gå? Nä, alltså ytterligare en lögn. Så med dessa bevis tycker jag man gott kan säga att julen är osann och lite lurig. I modern tid är julen även en perfekt tid att lura av folk sina surt förvärvade pengar på klappar och presenter som dessutom bara är hälften så dyra dagen efter julafton. Ohederlig ta mig tusan!
Well, nu har jag gnäll lite, grumpy old men style...

Nåja, låt oss istället blicka framåt till en ett nytt år, nya möjligheter men säkert även nya problem. Men har man överlevt detta års problem, ja om man nu haft några så kommer man säkert klara även kommande år. Själv tycker jag inte jag haft så mycket problem detta år utan det har varit ett bra år, alla kategorier. Hm, ja det har det faktiskt tro det eller ej. Faktiskt inte många år man kan säga det om tror jag men jag kan det och det glädjer mig faktiskt. Jag hoppas även att alla nära och kära jag umgåtts med eller stött på detta år har känt samma sak. Men allt sådant är ju individuellt.

Trots att jag förbannade mig över cocosdrycken i tidigare inlägg är jag ändå lite sugen på att prova den igen faktiskt. Men denna gång ska den vara ice cold och inte rumstempererad. Kanske det som var felet. Hm, ja jag får fundera lite på det. Hellre det än Cherry Coke eller Vanilla Coke och allt annat skumt dom hade i läskhyllan. Dock hade dom inte Julmust Coke...

Idag visas ytterligare en Indiana Jones film, De fördömdas tempel. Klassiker även det.
På en annan lika reklamfinansierad kanal visas just Göta Kanal 3. Jag hade nog nöjt mig med att dom bara gjort en Göta Kanalfilm faktiskt. Eller som någon sa, varför göra 15st Wallanderfilmer istället för en bra???!!!
Ja, bra fråga...

Försöker röna ut vilket av följande ljud som är mest sövande, diskmaskinen eller torktumlaren.....

Min Media Mark fick hänga med till jobbet idag och nu bokstavligen hänger han i min lampa ovanför skrivbordet till allmän beskådning. Ingen blev väl direkt förvånad men Mia blev glad att se Mark för hon hade letat efter honom till sina barn...som är 4 och 6 år...
Men nu hänger han där likt den mupp han är och får nog hänga kvar till nästa år. Var ett pyssel att hänga upp honom så att ta ner honom direkt igen känns som overkill.

Hur som haver, imorgon är det fredag igen och det känns skönt. Kort vecka och veckan efter blir ju faktiskt också kort. Morgondagen bjuder på trevlig umgänge och god mat och dryck(förhoppningsvis). Ja, då om något är det kanske dags att leva upp till det ordspråk som jag en gång fick under min vilda gymnasietid.
"Önska om att vara lång kompenseras med vin, kvinnor och sång..."

Jaja, mycket ska man höra innan öronen ramlar av...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar