tisdag 25 december 2012

Fire in the hall!

När julmaten lagt sig till rätta känns det helt plötsligt lite lättare att andas. Sjukt att man ska äta så förbaskat mycket bara för att det är jul. Men det hör ju lite till och man får ta seden dit man kommer. Kan dock meddela er alla att jag höll mig borta från både gottebord och nötter. Tycker det känns ganska meningslöst att knäcka nötter och då var jag inte ens sugen på det. Var heller inte sugen på marsipan med choklad eller en massa praliner (säkert skitdyra), eller skum tomtar. Nä, jag höll mig faktiskt till riktig mat istället.
Nåja, nu lämnar vi julen för denna gång och har lite drygt exakt ett år kvar till nästa jul. Hm, men ett år går dock ganska fort, men det är en annan historia.

Inser även att jag har drygt en vecka på mig att känna mig ung. Snart lämnar jag ytterligare ett år bakom mig och blir ett år äldre. Okej, det är ju livets gång men nu börjar jag känna mig gammal. Skumt för mentalt känner jag mig ung men när man stirra på sifforna känner man sig alltid gammal. Blir inte ens bättre om man skulle vända på sifforna faktiskt, snarare tvärt om. Är man typ 42 och vänder på det blir man ju bara 24. Skulle jag vända på mina "nya" siffror har jag ju inte långt till pensionen och då är man verkligen gammal. Nåja, jag får väl ta smällen och bara åka med denna livets gång. Det handlar dock inte om någon kris eller livskris, nä man bara känner sig, tja gammal. Man är ju inte tjugo längre som det så fint brukar heta. Hm, men det är jag dock glad för...

Glömde nämna att man ska aldrig underskatta barn.
-Jag vet att det är morfar som är tomte.
-Nä, det är tomten.
-Jo, det är visst morfar, det vet jag.
-Nä
-Jo jo jojo!
-Nä, det är INTE morfar, han är ute och pysslar i garaget.
-Jo, det är visst morfar!
.NÄ...varför tror du det då?
-Tomten har morfars klocka.....

End of discusion...

Nu kommer äntligen Chicago Fire till svensk tv. Är väl direkt inte något att hänga i granen men det är alltid trevligt med lite nya amerikanska dramaserier som kretsar kring vardagens hjältar i tjänst och off duty. Serien blev inte direkt någon jättehit i USA men bättre än inget. Om man kommer följa den sedan är ju en annan femma men efter att ha sett piloten verkar den vara sevärd. Bara det inte blir som med så många andra serier, dvs säsong ett är kanon men efter 5-6 säsonger känns det bara bläää. Nåja, jag får väl ge den en chans i alla fall.


Det fanns ju en tid då alla dessa katastrof-serier var banbrytande och folk satt bänkade som attan, men det är ju helt klart nya tider nu.

Kom på att jag har en ganska spännande vecka framför mig. Trots att veckan är lite hipp happ så kommer det hända en hel del. Lite softande, lite jobbande, lite festande. Kommer även bli spännande möten, djupa samtal men låg humor. Hm, ja det blir minsann en vecka att minnas om jag sköter korten rätt. Bara jag orkar med det hela för helt plötsligt började jag känna mig ganska sliten. Är väl alltid så när man liksom går ner i varv. Då kommer allt på en gång verkar det som. Men jag har i alla fall kurerat mig lite i form av att inte ställa någon klocka de senaste dygnen. Hur skönt som helst faktiskt. Sova är ju ett intresse/hobby som annars ligger mig ganska varmt om hjärtat, sjukligt varmt enligt vissa. Men va fan, sova måste man ju om man ska...överleva.

Så med dessa ord avslutar jag detta juldygn och ska...sova.

God fortsättning dear readers!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar