tisdag 25 december 2012

Mr Media Mark...is cool!


Hehe, ja så har även Media Mark fått en plats i hemmet och nu kommer historien. Idag klockan 09:00 hade jag minsann masat mig iväg till stadens MediaMarkt. Jag var inte direkt ensam heller kan jag meddela. Det var kö utifrån för att komma in. Själv skulle jag återlämna en julklapp. Då värdet var över en viss summa så bad man mig ta kontakt med någon på "vitvaruavdelningen". Sagt och gjort, det var ju bara att kontakta denna avdelning men det gick ganska smidigt. För att göra en ganska kort historia ännu kortare så gick hela besöket på MediaMarkt jättebra och jag var faktiskt förvånad över både personalens servicegrad samt mottagade. Och på köpet fick jag minsann denna mupp. Kan inte bli bättre. Okej, den är ganska ful men gratis är ju gott och den är helt klart cool.
Jag kan förstå varför vissa vallfärdade till mellandagsresan till denna butik för dom hade faktiskt sjukt bra erbjudanden på en hel del saker. Självklart stötte jag ju på en kollega när jag var på väg ut och han bara skrattade när han såg muppen. Hm, ja dom är ju ganska vana nu inte minst efter Kermits bejublade Luciatåg...

Annars har det varit en bra dag med fika hos Lindgren, en tur runt sjön som sedan avslutades med en klassis Kebabtallrik som sköljdes ner med julmust. Ja man måste pausa julmaten lite och ta lite husmanskost. Annars rasar ju magen ihop....
Runt sjön var det precis som vanligt/befarat. Hur mycket folk som helst och man riktigt ser hur många liksom är hemma och hälsar på föräldrar, syskon nära och kära. Det pratas, pekas och förklaras när man går runt sjön. Ja, man märker att många inte bor i stan i vanliga fall. Hm, ja det är väl det som är meningen med julen.
Idag är det även det stora dagen för utgång. Alla biljetter här i stan är sedan länge slut. Själv har jag ett vip-kort men får se om jag vinglar ner framåt småtimmarna. Ärligt talat lockar det inte men man ska aldrig säga aldrig.
Men just nu lockar soffan mer, bara ligga och slappa, dricka ännu mer julmust, kanske en liten grogg och se en bra film. Jaja, vi får la se.

Jag har dock fullständigt tappat greppet om dagarna. Är det tisdag idag? Onsdag imorgon? Jobba i övermorgon? Jobba halva fredagen? Ska jag till Malmö sedan? Ja, det är ju fredag och sedan lördag igen men ändå är man ledig på måndag och tisdag igen....skumt. Jaja, huvudsaken är väl att man kommer ihåg när man ska vara på jobbet i alla fall...rörigt rörigt.

Idag har även den nya Sune-filmen premiär. Tydligen ska den inte alls vara lika bra som Sunes Sommar och det kan jag förstå. Den filmen blev en braksuccé och inte minder än ca 900.000 svenskar gick och såg den på bio när det begavs. Den har även visats otaliga gånger på tv också. Men den är faktskt sjukt bra och sjukt kul för både vuxna och barn. Denna gång åker Sune med familj på charter, all inclusive och där all goes wrong liksom. Nåja, kommer väl på tv ganska snabbt också.

Julafton blev lite som nyårsafton. Det rasslade in ovanligt många elektroniska julhälsningar både i mail och sms. Trevligt faktiskt! Känns lite bättre än ett missat julkort. Julen kan annars bli högtiden för det dåliga samvetet. Helt plötsligt dyker det upp en julkort i postlådan från personer man inte ens ägnat en tanke på de sista 2-3 åren. Ja, ni känner säkert igen fenomenet. Då är det bara att köpa kort, kasta på lådan och skylla på sen postgång när nu kortet i bästa fall kommer fram innan nyår. Jaja, men trots detta meddelade Posten att vi i år skickade 28 miljoner "vanliga" julkort. Dock en minskning så klart men jag tycker ändå att siffran har respekt med sig, inte minst i vår elektroniska tidepok. Men än skickar vi alltså vanliga kort med snailmail.

Nä, nu ska jag stirra lite till på min VIP-biljett. Men som det känns nu blir det vip i soffan på första parkett framför Oceans Thirteen. Hm, ja precis en sådan film som passar nu när julaftons baksmälla helt klart gör sig påminnd. Till filmen kan man alltid knapra på lite överbliven julskinka och festa till det med en liten nubbe också. Hm, ja än är ju faktiskt inte julen slut.

På återhörande!
Eken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar