onsdag 2 januari 2013

Atomvinter eller vårrus?

Hejsan!

Hm, tänk om man hade chans att ändra lite i historien. Tänk om Rom faktiskt byggdes på en dag och att alla vägar inte bar dit? Tänk om Snövit hade åtta little people istället för sju. Ja, nu hör ju detta kanske inte till den mer vetenskapliga hitorien men tänk om man hittade något som gjorde att hela vår existens kraftigt fick revideras. Man kanske hittar ett flygande tefat på 100 meters djup i någon öknen som legat är i flera tusen år, eller att man faktiskt hittar den riktiga graven där JC har sin sista vila, i Gambia? Hm, ja ibland vore det helt klart häftigt att få göra en sådan upptäckt. Men då jag själv varken gräver eller forskar inom detta ämne lär inte jag bli den som kommer att rewrite our history..

Skulle messa en komis och fråga om han tittade på Indiana Jones. Mitt stavningsprogam ville få det till Indiska Oceanen....hm. Nästa försök ville programmet få det till Indiska Jeans..hm I give up!

Vi var en liten skara som faktiskt masade oss ut efter jobbet och tog den där turen runt sjön. Att göra det så är den andra januari borde vara en kall och frusen upplevelse. Istället blev det en ganska svettig sådan. Sjukt att det är fem grader plus så här mitt i "vintern". Men jag vågar inte riktigt ropa hipp hipp hurra än. Februari kan ju komma som en chock faktiskt, men jag tycker ändå det är lite wierd faktiskt. Tror det kallas global uppvärmning slash växthuseffekt.

Svampis var stolt idag när han berättade att han gjort storkok igår. För mig har alltid storkok inneburit just storkok, ni vet man lagar sjukt mycket mat vid ett och samma tillfälle för att sedan frysa in eller ha till en massa matlådor. Svampis storkok kom dock lite som en överrasking. Han hade storkokat snabbmakaroner och köttbullar. Öhhh, okej?? Men stolt som en tupp var han att köttbullarna minsann var gjorda från grunden med nötfärs, ströbröd och annat som hör till. Sedan hade han med sin lilla mupp-stekpanna ägnat timme efter timme för att steka köttisarna. Jag undrade varför han inte hade lagt dom i en långpanna i ugnen. Det sättet hade han aldrig hört talas om....
Då undrade jag om inte den stackars lilla stekpannan typ varit röd av värme efter ett tag. Nja, sa han...men visst den hade varit grymt varm. Ja så pass varm att han inte riktigt vågat ställa den i vasken för kylning utan hade kastat ut den på gräsmattan istället....
Ja, och med dessa ord lämnar vi Svamp Bobs storkok för denna gång....

Visste ni förresten att Indiana Jones har en stark fobi för ormar och andra kräldjur, i alla fall om man får tro Wikipedia. Därför undrar man ju varför just denna djurgrupp alltid är med i alla filmer, väl synliga och exponerade. Hm, å andra sidan har jag och Indy en sak gemensamt i alla fall.

Jag har förresten fått en finfin födelsedagspresent av min gode vän Blomman. Han har lovat att ställa in alla mina nya tv-kanaler när det blir dags. Själv är jag värdelös på sånt och till min stora tv saknar jag manualen. Okej I know, det är säkert sjukt enkelt OM man bara vet hur man gör men det vet jag inte och orkar liksom inte bry mig. Så snart ska han ratta in både den stora apparaten samt min lilla apparat som jag har i sovrummet. Som jag tidigare nämnt känns det lite synd att jag mister Discovery men jag skissar redan nu lite på hur jag ska få den tillbaka.
Hm, å andra sidan så känner jag fler som heller inte ställt in sina kanaler på rätt plats. Men huvudsaken är ju dock att man kan se något överhuvudtaget.

Well well afton och kväll, vid en snabb check i agendan ser jag att året kommer börja ganska så hektiskt ändå. Imorgon kväll bär det av till Blekinge, sedan är det fredag. Helgen kommer gå åt till att fixa ihop hus och hem och söndag kväll kommer Linkan och Helmut. Veckan efter det sticker mina nice kollegor åter till Irland så då blir man left alone once more. Nåja, nu har jag i alla fall lön för det tack och lov samtidigt som deras workshop på Irland inte intresserar mig ett dugg. Men kontentan är att veckan kommer gå fort och vips är det ännu en helg.
Hm, ja man kanske inte skulle skriva om historien utan snarare lägga till ytterligare en vecko dag, eller varför inte stanna tiden någon gång då och då.

Jaja, stora tankar av en liten man...men jag börjar bli stor nu. Eller i alla fall gammal....

Over and out!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar