onsdag 16 januari 2013

Det sprack kan man säga...

Hej hallå dagboken!

Ja så var då snart ännu en dag över, en bra dag och helt klart en dag i min nya fas i livet. Nu är man ju lite för gammal att liksom gå på moln men med all kall och lätt snö så är det nog det närmaste man kommer. Jaja, nevermind.
Annars blev det en liten wierd kväll. Bilderna får illustrera det hela.

Först sprack kexet, men med tanke på att det låg unders i paketet var det nog inte så oväntat...





Okej, det kan jag leva med men det lilla som blev kvar av ena kexet fick man nästa hälla ner i halsen, till E´s något skeptiska min.
Men det värre var nästa spricka, golvet!


Det känns så där bra måste jag säga. Sprickorna i köksgolvet blir vidare och vidare och det är inte bra om man ska våttorka sådana golv. Vet inte om det är kyla underifrån eller vad, men nu måste det fixas till. Så det blir till att ringa hyresvärden om detta, helt klart.
Ja kexet kan jag leva med men golvet är inte bra. Konstigt, men är kanske dags att se över det nu, vem vet. Det enda jag vet är att jag själv absolut inte varit direkt oaktsam med golvet.

Annars då? Jo, snart ännu en vecka över och den som började lite halvbra kommer absolut sluta kanonbra, det är jag säker på. Är klar med min lilla presentation och förhoppningsvis kan jag babbla på i de 30 minuter jag fått mig tilldelad. Klarar jag inte det kan jag alltid dra någon rolig historia eller sjunga en sång, tja, typ Vem kan segla för utan vind. Den vore även ganska så passande i sammanhanget. Nåja, skönt att ha det klart. Får nu bara inte glömma USB-minnet för annars får jag lite problem. Förresten, visste ni att USB-minne heter Minnepinne på norska, men det behöver ni ju inte lägga på minnet kanske...

Annars är det ganska så mycket i skallen nu. Har ju min stundande resa om ca en vecka, men först ska det jobbas några dagar och konfereras några dagar. Mitt i allt ska jag försöka vara den snälla pv som jag tydligen är, samt en bra förebild för alla barn under, tja 6 år. På fredag vankas även examensfest, något jag inte direkt hade planerat in i min ganska så späckade agenda. Jaja, det kommer nog lösa sig, för allt brukar faktiskt göra det trots allt.
Har faktiskt ingen aning om vad jag ska packa med på resan. Men med tanke på att det är varmt blir det nog som till vilken solsemester som helt, MEN, ja det finns ett men. Jag har sett att dresscoden är lite mer annorlunda så en och annan långärmad skjorta samt normala skor måste nog med. Kommer man i enbart badtofflor kommer jag bli portad till vissa affärer och resturanger har jag läst, och det vore ju synd. Så jag får nog leva med att ha en rejäl tåbira under perioder tyvärr.
Men jag kommer dock aldrig ha strumpor i sandalerna, så det så!!

Nu har H&E kommit in efter en sväng om i vårt Winter Wounderland. Så nu är han trött den lille Helmus Muppus är trött. Då är det skönt att ha ett litet eget crib att landa i och som han landare. Han knappt lägga sig förrens han somnade..hehe Påminner lite om mig själv faktiskt när jag tänker på det.


Fan vad glad jag är att bilderna funkar på blogger nu med. Men att det skulle vara så enkelt som att byta webbläsare från IE till Eldräven tog mig dock en evighet att få fram. Vet inte hur många forum och annat jag besökte innan jag fick rätt information. Men men, nu är det löst och jag är nöjd. Nu kommer det ju inte komma bilder hela tiden men när det väl är befogat så är det nice att det fungerar.

Nu börjar jag bli en hejjare på helikoptern också. Men förmodligen är jag som bäst den dagen helikoptern snurrat sina sista varv med rotorbladen är jag rädd. Kan ju lugnt säga att den har fått en grym behandling under "flygutbildningen".

Tänkte avsluta med något bra, något sådant där tänkvärt ni vet. Frågade E om hon hade något bra i skallen, men det hade hon inte. Men någon rolig historia då, nehe inte det heller. Har du något i skallen då? Jo, sa hon då, "Man ska inte kasta igelkottar i ballonghuset". Ööö, jaha okej...

Jaja, jag får som sagt avsluta med detta "tips" som säkert många av er gemene man ofta gör där hemma, eller? Fast just det, det var ju så man Inte skulle göra.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar