onsdag 16 januari 2013

Slirre med hårspänne

Hej hallå!
Morgonen bjöd på isande väder med tempen nere på minus 17 grader. Skulle det vara i norr är det väl en ganska normal siffra men här nere i "söder" är det jävligt kallt. Men var bara att bita ihop och ge sig av. E tog idag det säkra före det osäkra, eller tja det lata före det friska och fick lov att lämna Helmer hemma idag så hon slapp fara upp till dagiset. Han ligger ju ändå bara och sover så det var helt okej. Den lille muppen hade halvt frusit ihjäl redan på morgonturen trots ett tjockt täcke.
När jag kommit lagom till bagerirondellen slutade bromsarna att fungera. Hm, ja nu känns det skönt att bil inte är så lång borta...

Annars har dagen faktiskt börjat riktigt bra. Känns skönt att liksom bara löste sig, ja det mesta faktiskt bara så där över en natt. Dock lite konstigt för det kändes totalt tvärtom bara för några dagar sedan.. Men men, livet är inte lätt, men vem har sagt att det ska vara det?
Idag är det förresten onsdag och det betyder slirre. I all hast i morse glömde jag slipsnål men det löste jag med hjälp av en kvinnlig kollega som hade en hårnål till övers.





Man kanske själv skulle ha lite sådana där "bra att ha" grejer liggandes här på jobbet. Hm, men visst en extra slipsnål kan man alltid ta hit.

Nu är det förresten bokat och klart, bye bye Sweden. Ska bli sjukt skönt att komma iväg, vila upp sig, äta och dricka gott och bara vara i goda vänners lag. Om tillfälle ges kan jag kanske rent av uppdatera bloggen från resan med bilder m.m. Men får se om jag orkar ta med mig datorn. Hm, tja man kanske skulle prioritera lugn och ro istället. Nåja får återkomma i den frågan.

Till helgen bär det också av men dock inte lika lång. Åter igen dags för att planera kommande säsong och jag har som jag kanske innan nämnt fått äran att under ca 30 minuter hålla ett litet anförande om mina synpunkter kring föregående år. Ett år som det blivit en hel del gjort men också gjort att jag själv fått sitta på dubbla, ja ibland trippla poster. Inget optimalt alls men vad gör man inte. Nåja, kan bli bra. Får väl sätta mig någon kväll och gå igenom agendan och skriva lite "key words". Men det ska nog inte bli några konstigheter och ska faktiskt bli kul att komma iväg och träffa gänget igen.

Jag är förresten fortfarande inte nöjd med mitt tv utbud. Men det får jag ta tag i längre fram tror jag. Nu får det räcka med det jag har. Tittade ju egentligen inte så mycket alls har jag märkt utan tittade jag på tv var det på den kanal jag inte längre har kvar..hehe

Hm, ja känns faktiskt riktigt bra idag av olika orsaker och som extra bonus skiner nu solen från en kall men nästan klarblå himmel. Men ni som läser mellan raderna och tittar på bilderna kan säkert koppla ihop både ett och annat. Tänker inte gå in på det mer än så. Ni som vet ni vet, ni andra får gissa. Känns även extra kul att det sprudlar glädje och lycka även på annat håll just nu hos en person som jag också bryr mig väldigt mycket om. Så det känns superduper. Vem vet, det var vi kanske båda värda. Ja livet är som sagt som det är och ibland är det tydligen jävligt nice!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar