tisdag 1 januari 2013

Read between the lines!

Hej hallå, vad står på!
Jaha, då har man strax avverkat årets absolut första dag. Den började med en rejäl sovis faktiskt. När jag äntligen vaknade till sans hade jag 9st sms som jag helt sovit mig igenom. Men jag behövde kanske lite skönhetssömn jag med.
Dagen har annars varit ganska grå och trist med lite regn. Men vad gör väl det om man har sol i sinne som det brukar heta.
Som vanligt blev det lite hurrande och firande och kvällen avrundades med tacos i goda vänners lag. Efter middagen var det lekstund med min helikopter. Har faktiskt blivit asbra på att flyga nu om man får skryta lite. Inväntar bara lite bättre väder för då blir det flygning utomhus igen. Däremot muppar sig min tv när jag flyger, ja om den är igång samtidigt. Verkar vara något med frekvenserna där...skumt.
På tal om tv så förlorarn jag snart MTV, Eurosport samt Discovery. Det jag sörjer mest är Discovery faktiskt. Men funderar lite på att framöver kanske bygga ihop min egen tv tablå med bara gottiga kanaler, ja sådana som bara handlar om bra grejer. Men visst, allt har ju ett pris.

Imorgon är det jobb igen och då det är onsdag blir det slirre också. Har redan hängt fram kläderna ingör morgondagen och känner mig allmänt förberedd. Om någon undrar varför jag har slirre kan jag alltid hävda att jag firar min födelsedag fast en dag efter.
Känns dock skönt med en kort vecka och snart är det ju helg igen. Man har faktiskt vant sig vid helg nu tycker jag men samtidigt har man ganska dålig koll på vilken veckodag det är samt vilken tid på dygnet man bör äta eller borde sova. Men det är sånt som hör till denna period på året.

Fick förresten en ask choklad av Blomman men den satte vi i oss efter maten. Så den presenten blev minsann kortvarig. Andra presenter under dagen var allt från nyttoprylar till innestående saker som kommer väl till pass under det kommande året hoppas jag.
Just det, jag tror det bli samlande på Direktreklam detta år. Känns frestande faktiskt i all sin galenskap. Ut ett miljömässigt perspektiv är ju reklamen ganska dålig kan jag tänka mig. Men efter årets slut kan jag faktiskt mer konkret se HUR pass dåligt det egentligen är. Jag har redan räknat ut att jag borde få ca 50st olika reklamblad under året från minst fem olika affäret och butiker. Allt där emellan är ju reklam som mer är punktinsater för diverse högtider eller lönehelger. Hm, ja attans rackarns, kan bli riktigt spännande det här.

Måste även lobba för Barncancertrapet som kommer äga rum i augusti. En vän till mig drog igång detta förra året och det blev en succé. I år är det dags igen och jag kommer själv medverka som funktinär och allt i allo. Detta blev klart idag och det känner både stimulerande och jättekul. Vad det innebär rent konkret vet jag inte än, bara att jag verkar vara med i staben...spännande.

Nä, dags att filosofera lite framför Discovery. Gäller ju att suga i sig så mycket man bara kan nu av Dangerous Flights, Gold Divers, Mythbusters, Maffias Greatest hits, Krabbfiskare och andra meningsfulla serier som kanske till viss del förklarar varför män blir som män blir, eller nåt.

Have a nice night, and I´ll see you agin tomorrow!

Best Regards
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar