onsdag 2 januari 2013

The day after yesterday

Tjenixen!

Så var man åter tillbaka i det berömda hjulet, kneget, jobbet, lekstugan, tankesmedjan. Ja kärt barn har många namn. Men kände ganska okej faktiskt och idag var vi lite fler än i mellandagarna. Fast vissa kallar även dessa dagar för mellandagar för riktigt pang blir det nog först nästa måndag. Men vi var i alla fall tillräckligt många på jobbet idag så ganska stor del av morgonen gick åt till att berätta jul-historier. Ja, ni vet hur julen varit och hur man fira nyår, vilka hade sjuka barn, vilka blev superfulla och hur man stressat på mellandagrea trots sjuka barn och bakfylla. Hm, ja samma visa varje år.
Själv hade jag inte så mycket att tillföra utan lyssnade mest denna gång, och barn har jag ju inte heller för den delen.

Säga vad man vill om Wacko Jacko men bra låtar skrev han i alla fall.

Först idag såg jag att vi tydligen har styrelsemöte nästa tisdag. Jag trodde vi inte hade något möte i januari men tji fick jag. Som tur är såg jag att jag inte hade några större poster på agendan så jag kan komma till mötet hyfsa oförberedd även denna gång. Däremot har jag fortfarande inte skrivit klart mina tre verksamhetsberättelser. Hade lite tankar på att slå alla tre flugor i en smäll och göra en enda lång berättelse, ja lite som en saga om året som gått. Men samtidigt vet jag att knappt några brukar läsa dessa berättelse på årsmötet utan folk vill mest för mötet att ta slut. Så egenligen borde det räcka att skriva en eller två meningar per sektion och sedan är saken biff. Hm, tål att tänkas på.

Hm, jag undrar om Wacko Jacko någonsin var genuint lycklig...

Idag kom förresten två nya hälsningar om det nya året. Snacka om sen leveranstid på ett SMS. Men förmodligen får telenäten tuppjuck detta dygn och sedan hamnar alla meddelande i någon slags kö och skeppas sedan iväg i mån av plats. Tur att det inte var något viktigt egentligen. Men då ska man kanske ringa istället.

Nåja, jag får återkomma med mina filosofiska tanka lite senare.

/Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar