tisdag 15 januari 2013

Drömmen om E...

Hej hej igen!
Hm, inser att det blev lite flummiga inlägg sist men som sagt, hade en liten dipp. Då jag talade med lite kollegor insåg jag att jag var nog inte ensam just nu om att gå på knäna. Känns dock inte bra att fler än jag känner av viss förhöjd arbetsbelastning men samtidigt skönt att man inte är helt själv i båten. Nåja, det är nog bara att bita ihop.
Kvällen agenda är spikad till att fixa lite prylar hemma. Förmodligen kikar väl Elin på som vanligt och ömsom skakar, ömsom nickar åt diverse utläggningar om hur saker och ting kanske borde vara. Som tack för hjälpen får hon spagetti eller nått...


Är alltid bra att var två i vissa beslut tycker jag. Elin är dock en vettig person som konstigt nog nästan alltid har rätt utan att för den sakens skull jag har fel. Svår ekvation det där kanske. Men men, strunt samma. Ja vi får la se vad som händer. Projektet för kvällen är att antingen sätta tillbaka plastblommorna efter julpyntet eller kanske rent av införskaffa livs levande blommor. Ja, livs levande i några dagar i alla fall. Problemet är ju dock att jag själv snart far iväg så eventuell vattning blir lite problematiskt. Men jag har en lösning på det också, om lösningen själv går med på det.

Annars så är det inte så uppåt just nu i bloggen men håll ut, det kommer lösa sig. Det beror helt enkelt på att personen bakom skrivandet är ganska trött, och då mentalt trött. Var länge sedan jag kände denna trötthet och jag vet att den beror på olika faktorer som passerat mig den senaste tiden. Men det kommer ge sig med tiden, inte minst när ljuset och värmen kommer tillbaka. Men just nu känner jag mig inte mycket för världen faktiskt, tyvärr.

EG´s svarsmail på mitt nattliga mail såg väldans skumt ut. Tänk er att alla å ä ö bytts ut till kinesiska tecken! Ja det var helsjukt. Men konstigt nog kunde hela mailet läsas i sin helhet OM man läste det i mobilen. Så då blev det dubbelskumt tycker jag. Nåja, budskapet kom fram och det var ju huvudsaken, både på svenska och lite kinesiska..hehe

En annan sak jag ska göra ikväll är att liksom självdö i soffan. Har hänt förr och då har E fått peta på mig för att se om jag lever. Oftast lever jag faktiskt som tur är. Annars är ju sömn något som jag gillar men just nu har jag absolut fått för lite av den varan, men det handlar dock inte på att jag nattugglat, snarare på min just nu något halvtaskiga mentala hälsa. Men som jag sa, håll ut kära vänner, det kommer lösa sig. Det är bara det att denna situation är något ovan för mig och kanske kanske har det att göra med åldern. Ja, man är ju inte tjugo längre som man brukar säga....

Men annars mår jag faktiskt bra, tro mig! Men tackar samtidigt er alla som den senaste tiden brytt er, frågat och stöttat. Det uppskattas!!!

Hälsar
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar