tisdag 22 januari 2013

Dagens fiasko!

Hej och hå!
Tänkte passa på att visa fruktkorgen som blev ett totalt fiasko men istället nu fick bli någon form av konstinstallation. Färgerna blev helt superfel och E menade på att det nog passade bättre till Påsk. Jaja, så här såg spektaklet ut.





Som ni ser är ju färgerna sjukt starka och det blev helfel. Även korgen passade inte alls. Så nu ser det ut så här istället.



Ja, tur mina grannar är vana vid mina olika upptåg och spektakel. Nu har jag i alla fall provat och testat mig fram och inga bananer heller så långt ögat når. Men men, vi får väl se vilket som blir nästa projekt. Lille H har i alla fall slicka på varje boll men nu får dom allt smälta med hjälp av naturen istället.

Annars blev dagen och kvällen ganska lugn. Händer inte så mycket har jag kommit på, samtidigt som det egentligen händer en hel del. Det jag menar är att rutinerna börja rota sig även i min nya fas. En morgon ser ut typ att E släpar sig iväg till skogs vid 05 tiden så Helmupp får springa av sig lite. Sedan vinglar jag upp lagom till ca 7 tiden medan E käkar frukost (skumt...) och ser på morgon-tv. Vid halv åtta drar jag iväg Helmupp till bilen, E hoppar på cykeln och tja, så där ser en ganska så normal morgon ut. Okej, sista tiden har E i ordalag som kanske inte ska nämnas här beskrivit det exakta antalet minusgrader så jag är ganska så beredd när jag kliver ut genom dörren. Hm, ja ja, hon säger ju i alla fall vad hon tycker. Men som ni kanske redan sett är detta en ganska så frusen människa så allt under 20 grader är liksom ishavet och Sibirien.

Nu är det förresten kvällspromenad för de två men det slipper jag. Vi hade tidigt en deal att H är E´s totala ansvar men jag kan självklart göra en och annan punktinsats. Det gör jag i form av att jag och H samåker till jobb respektive dagis. Imorgon ska jag dagen till ära även hämta honom eftersom E är på kurs. En ganska cool kurs faktiskt som jag kanske får be att återkomma till.
Hm, en annan sak jag ska be att få återkomma till är lite känsligt, men handlar om hundar och andra djur som säljs på tex Blocket. Hm, ja det är mycket som händer och sker är i världen ska ni veta, men allt är minsann inte guld som glimmar.

Just det, imorgon ska jag hedra EG med att bära en av hennes slipsar. Måste bara hitta en passande skjorta till. Kan lugnt säga att det blir minsann inte lätt. Men kanske får fram någon kompromiss. Slirren ska ju på oavsett liksom.

Nä, nu kommer en liten varelse i full galopp med ett ben i käften och vill leka, men det vill inte jag. Skulle även behöva sanera min matta under soffbordet. Har blivit ganska så smutsig....hm...

Well, all for now, enjoy the snow!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar