torsdag 31 januari 2013

Back home!

Hej hej!
Ja så har man landat i hemmet igen. Resan hem blev som en resa brukar vara hem. Man sitter och vill inte riktigt åka hem men ändå vill man. Skumt men så är det. Visst, borta bra med hemma bäst. Väl hemma möttes jag av en bra och en dålig sak. Den bra saken var en fin bukett tulpaner som E inhandlat som välkommen hem present. Den mindre bra saken var att samma person mötte mig med magsjuka, dock på bättringsvägen. Ja, snacka om att gå från ytterlighet till ytterlighet. Men som sagt, hon är på bättringsvägen. Men det är ju en bra bantningskur att inte vilja äta något.
Jag speglade mig lite hemma och insåg att solbrännan kom med hem den också! Då slipper man skämmas på jobbet sedan...hehe

En av de sista bilderna jag tog i Dubai var nedan bild. Blev ganska okej tycker jag med skyline Dubai i solnedgång.
Till höger på bilden syns typ en fjärdedel av Burj Kahlifa, resten kom liksom inte med. Ja, det var faktiskt svårt att få med världen högsta hus på en och samma bild. Blir lätt så med en byggnad på ca 818meter rakt upp i skyn. Glömde förresten nämna att när det gäller både denna byggnad samt Burj Al Arab, det flotta "segel hotellet" så är det ingen som egentligen vet vad det kostade. Men alla är överens om att det var dyrt.

Lovade även en mindre begåvad skara kollegor att min gode vän Kermit skulle med på resan och det var han ju. Han hittade många olika roller, inte minst på stranden och var lika uppskattad varje gång han plockades fram.
Han visade sig vara en riktig strandraggare...
Han hade sin egen Baywatch, eller man kanske ska kalla det för FrogWatch. Bara de röda badbrallorna som saknas..
Men annars satt han mest och kollade på utsikten...
Ja man måste kunna se livet med glimten i ögat också, även om man är på semester...hehe

Well, ja nu lämnar jag nog denna resa till historien men passar på att tacka er alla som läst och orkat läsa min lilla reseberättelse. Kanske lockar jag någon eller säger ni, Nä till Dubai kommer vi aldrig fara. Men det är inte mitt problem. Jag kommer även senare att länka lite Youtube filmer från resan där ni får se lite mer rörliga bilder, bland annat från Jeepsafari i öknen samt det spektakulära vattenspelet inne i city vid foten av Burj Kahlifa. Så håll ut, det kommer.

Ja, det var allt for now! Nästa reseberättelse blir nog mer alldaglig om hur man tar sig till jobbet och tillbaka. Men det kan ju vara ett äventyr det med om det vill sig riktigt illa.

Nu ska jag ta hand om en magsjuk E och kanske försöka övertala henne om att få i sig en pannkaka eller någon lättare föda. Just nu har hon blivit lika smal som jag solbränd. Hm, skum liknelse men kom inte på något annat just nu.
Köpte förresten en parfym i TaxFree till E och hon kom på att det var ju bra. Då slapp jag ha en tjej som luktar spya, alternativ ko/häst.(Hennes egna ord!!!) Hm, ja det kunde jag ju inte förneka. Vi kom även på att jag gjorde ju fel när jag köpte parfymen. Det var ju kanske inte den som bär den som ska säga om det luktar gott eller ej utan de i personens närhet. Men jag tror jag lyckades ganska så bra ändå...
Så vill ni ha en andra hälft som ska lukta gott kan jag rekommendera "Burberry Brit Eau de Toilette". Dock oförskämt dyrt sett ur mina ögon men det kostar kanske att ligga på topp...eller bo men någon som ska lukta gott...haha

Ha det gott!
Eken






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar