onsdag 30 januari 2013

Glömde en grej!

Hej igen!
Ja om man som jag är intresserad av flyg så är det ju självklart att man är lite extra på G när man befinner sig här. Solle som är den som bygger upp landets, samt Emiratens motsvarighet till Sveriges Luftfartsverket har bra koll måste jag erkänna. Denna man som började sin bana som flygledare på F17 i Kallinge har minsann arbetat sig upp.
Hur som helst, nu har jag i alla fall sett det live, världen största just nu flygande plan, Airbus A380.

Det är faktiskt sjukt mäktigt att se det komma in över Dubai City antingen för att landa eller efter att just ha startat. Som jag skrev tidigare har Emirates beställt lite över 90 plan och just nu får dom ca ett nytt plan i månaden. Kostnad, tja, är ca 1 miljard dollar per plan, minst!
Men detta är nog vad som krävs för att nå målet att bli världen största OCH bästa flygbolag. Det krävs även om man ska gå från dagens 60 miljoner resenärer till 160 miljoner inom några år. Ja, det gäller att spänna bågen högt! Det jävligaste i kråksången är att om jag lärt mig något om Dubai så är det att säger dom något så håller dom det. Det är alltså INTE mycket snack men lite verkstad utan här det det en sjuhelvetes verkstad dygnet runt.

Ja, så är det!

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar