fredag 11 januari 2013

Fredag igen

Hej hej!
Ja, så var ännu en vecka snart slut, en vecka som varit ganska så utmanande. Blev till slut ganska så struligt på jobbet visade det sig. Saker man trodde skulle fungera men som inte gjorde det och saker som tillkom utan att man planerat för det och saker som man trots att hade planerat för men som aldrig inträffade. Jaja, that´s life tror jag.

Vädret har nu vänt till att bli lite mer vinter. Kallt ute och vitt på marken. Visst, det hör ju årstiden till men samtidigt hade man nästan vant sig vid tanken att det inte skulle bli någon snö i vinter. Men samtidigt vet jag ju att vi har minst ca 2 månader kvar som kallas för vintermånader.

Helg är dock alltid helg och dels ska jag reka lite glasgrejer och dels ska jag röja lite mer hemma. Allt som hör julen till ska ut, alternativt packas ner i lådor. Sedan kanske man skulle köpa sig en ny bukett tulpaner för att i alla fall försöka skynda på våren lite. Blommorna jag fick i present är sedan länge nu vissna och även slängda. Fick dock en ny liten bukett av Elin men det är nog bara en tidsfråga innan även den buketten går i graven. Men kom på att just tulpaner kan man ju försöka ha live. Är ju inte så dyra. Men resten av mina blomster kommer nog att förbli i plast...hehe

Om nu allt går i lås drar jag söder över inom två veckor. Ja här är det minsann snabba bud. Men då inte allt är 100% spikat och klart avvaktar jag lite med både resmål samt tid. Kanska man skulle blogga lite on site också, men i så fall bara MÅSTE jag få ordning på mina bilder. Fattar inte varför det muppar sig. Men är kanske bara någon inställning man måste göra. Sedan kan jag överrösa Ekens Hörna med diverse bilder igen. Sedan om det är vettiga bilder eller inte är ju upp till läsaren...
Men det är dock lite skumt för jag har försökt mecka med detta på olika datorer också, men samma usla resultat.

Hm, ja som sagt, man kanske skulle se till att vila upp sig lite i helgen också. Sedan kommer helgerna att vara uppbokade fram till mars känns det som. Kul samtidigt som det känns lite så där faktiskt. Men tack och lov tror och hoppas jag att allt jag ska göra framöver kommer vara både givande och värt att offra en och annan sovis. Sova kanske man trots allt kan göra när man blir gammal, men å andra sidan är jag faktiskt ganska gammal nu.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar