tisdag 15 januari 2013

En blandning av rött och sött

God afton!
Så där, då var tisdagen över också, inte minst arbetsmässigt. För en gångs skull på länge vankades det goda nyheter så jag var mer än nöjd begav mig hemåt. Ute hade det slutat snöa men tack vare minusgraderna var marken fortfarande vit något som lyste upp rejält. Det är ju trots allt vintermånad nu så lite snö hör ju liksom till.

Han knappt lägga mig och läsa tidningen på soffan innan E vinglade in som en smärre snögubbe, eller tja snögumma. Blir lätt så när man ska rasta liten hund bland buskar och snår. Så efter det var hela hallen blöt av smältsnö, tack för den....
Hur som helst, säga vad man vill om mat men smaken är ändå olika. Jag tänkte ta en fin klassisk bild på Cambells Soup men som man säger, en bild säger mer än tusen ord. E hade fått fria händer och trodde knappt mina ögon när jag såg hennes hedniska variant av en klassisk rätt som Pytt i Panna.


Ja, va fan, titta RIKTIGT noga på bilden. Japp det är pytt, stekt ägg och RÖDBETSALLAD..!!! Men men, tja vad säger man. Hon åt i alla fall upp. Ni som undrar vad som är på min tallrik så är det Champinjonsoppa, helt okej trots att den såg lite äcklig ut i början. Men pytt med rödbetsallad...hm. Tycker till och med det ser läskigt ut men enda bieffekten man liksom såg direkt var att E´s läppar blev lite rödare för varje tugga. Jaja, mycket ska man se innan ögonen ramlar ur.

Annars har kvällen gått åt till en hel del telefonsamtal. Resan ska bokas men nu verkar det som om den måste flyttas fram någon dag eller två. Innan var tanken att vara fredag-fredag men nu kan det bli tisdag-tisdag. Jaja, whatever, bara vi kommer iväg. Vädret down there var idag sol och plus 20 grader. Helt klart en kontrast mot vädret här hemma.

Jag måste också passa på att förklara några av mina tidigare inlägg. Ja jag står för dom och ja, jag mådde dåligt för ett dygn sedan. Det mesta gick fel och inte min väg, kombinerat av diverse annat strul. Det var dock inte meningen att ni skulle bli oroliga för min generella hälsa men jag tackar självklart för att ni bryr er. Däremot har ni känt väldigt starkt för inlägget skrivet i kursiv stil om en dag i augusti. Vissa av er läsare var med på den tiden. Inlägger kommer från den tiden och var alltså inte skrivet häromdagen. Men olika omständigheter gjorde att jag gjorde en repost. Men än idag väcker den frågor men framför allt upprördhet från er som minns tiden då det var, och från er som läser det för första gången och som knappt tror det är sant. Men tyvärr mina vänner, det är sant....

Jaja, nog om det. Tanken var som sagt att lägga in en smarrig bild på soppan men blev ju lite mer, inte minst på salladen av röda betor. Hm, nästan så jag själv är lite chockad men E är som hon är. Frågade förresten om hon var Emo, men det visste hon inte ens vad det var...haha
Men men, Emo eller inte så fortsätter vi vår snöiga tisdagskväll med fortsatt soffhäng med dålig sitcom på tv och varsin flaska vatten...
Hm, ja ibland är faktiskt det där enkla trots allt ganska nice...

På återhörande!
Eken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar