söndag 13 januari 2013

Livets vatten

Hej hallå!
röj
Nu har jag fått det bekräftat, whiskey är inget för mig! Var bjuden på en liten improviserad provning igår kväll och tänkte att tja, man kan ju prova. Sorterna på provningen var ju inte direkt det man i vanliga fall köper, och priset var därefter. För er som nöjer er med Jack Daniels eller liknande kan nog slänga er i väggen. Vet inte om jag har fel på smaklökarna i käften men jag kom ändå aldrig liksom i fas med smaken och balansen mellan rökig, mindre rökig, Bourbon eller något från Skottland. Nä, nu vet jag att jag aldrig kommer bli någon stor kännare av virre i alla fall.

Annars har helgen rullat på med näst intill ett minutschema. Inget kul under en helg när man helst vill slappa men ibland blir det så. Julsakerna är i alla fall nere nu och det känns bra så man slipper skämmas ingör grannarna. Nu ska jag bara lägga allt på en bra plats där dom tar så lite plats som möligt men även en plats där jag hittar grejerna nästa jul.

Hm, Lars Werner kände sig förkyld och dog. Själv brukar jag ibland känna mig död när jag är förkyld..

En sak glömde jag dock, lovade Anne fixa papper m.m. i hennes jakt till att hyra ett litet hus. Men det sket sig totalt för det blev lite för mycket i fredags. Så hon får helt enkelt vänta med att hyra hus..hehe Nu pekar inte riktigt oddsen för henne tyvärr men man kan ju alltid prova. Själv lägger jag mig inte i det för mycket för det är liksom inte mitt problem. Men lite dumt att jag missade skriva ut pappren i alla fall för det lovade jag ju. Det är däremot mitt problem.

Men men, annars har jag faktiskt checkat av en hel del på min agenda, ja min januariagenda så att säga. Snickrande är klart, julen utstädad och nu ska jag bara röja i mina garderober. Sista jag gjorde det sparade jag en del kläder "just in case" men inser att jag ändå inte användt dom sedan sista utrenseningen. Nä, ut med det gamla och in med det nya liksom. Får ser det som en vårrrensning trots att vi inte riktigt har vår än. Däremot har jag sjukt mycket kläder från klubben. Hm, ja nästan en komplett kollektion gånger 3. Eller vad sägs om 3 kompletta tränigngsoveraller, 4 långärmade tröjor med namn och klubbmärka på, samt 3st jackor i varierande kvalitet. Till detta kommer även 2st kepsar och 11 t-shirts samt 2 pikétröjor. Hm, inte undra på att just den hyllan i garderoben skriker nu..."vi kvävs, vi kvävs"...

Jaja, tror det är bra att ha lite projekt ibland. Är ändå ganska så stolt att de flesta av mina smått galna projekt trots allt blir av. Okej, flygplanet till lilleman blev inte av men det berodde mer på andra orsaker. Dock finns det inget som säger att man inte kan göra om det. Men men, den dagen den sorgen. Man måste ju ha plats för projektet också...

Idag gjorde jag en annan dum sak, köpte en billig cider som visserligen är god. Men problemet är att ju mer man dricker desto törstigare blir man. Det är också precis som en trolldryck som vill dra ner en i läskträsket, the soda swamp. Jag har faktiskt varit duktig sista tiden och INTE ens druckit vatten på flaska utan hållt mig till kranvatten. Men nu gav jag mig hädan och köpte denna cidern för att kanske kompensera all äcklo päcklo virre. Men som sagt, ju mer man dricker desto mer vill man ha liksom, skumt. Förmodligen är det ett väl utarbetat försäljningstrick. Men nu är det slut med det, jag kommer omedelbart gå över till vatten.
Hm, på tal om det vill man att jag ska testa mig för diabetes... Vissa anser att jag dricker på tok för mycket mot vad man kanske egentligen bör dricka. Nu menar jag inte alkohol utan bara vatten. Men jag har alltid druckit mycket vatten oavsett liksom. Men att dricka 3-4 liter om dagen kanske är på gränsen, vad vet jag. Hm...tja..det är ju gott att dricka liksom. Jag tror väl att det är bättre att dricka för mycket än för lite...

Nä, nu ska jag röja det sista innan Lindgren och Helmer kommer på visit. Sedan är man ju inne i den vanliga veckoandan igen. Men som sa innan, med lite tur jobbar jag bara två veckor till, sedan bär det av söder över...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar