fredag 4 januari 2013

Hjul kul vid jul...

God dag!

För ett tag sedan lämnade jag in min cykel för lite service och grejer, bland annat byte av innerslang. Detta gjorde att cykelreparatören skruvade loss framhjulet, bytte slang och så på med hjulet igen. So far so good. Men till in fasa upptäckte jag att på väg hem kunde jag inte släppa styret! Ve och fasa!! Man kan ju inte cykla riktigt om man inte kan släppa styret! Det är ju som en jul utan skinka, midsommar utan sill och Hans utan Greta liksom. För så fort jag släppte händerna från styret ville cykelskrället dra till vänster...skumt.
Några dagar senare så var det storm ute och samtliga cyklar som stod parkerade på jobbets lilla Bike Park hade blåst omkull och låg nu en enda stor metallhög. Efter att ha grävt fram cykeln upptäckte jag istället till min glädje att jag nu KUNDE släppa styret igen. Phust...
Så vad lär man sig då av detta? Tja..egentligen ingenting kanske...

Nu är snart ännu en vecka över för denna gång. Det som kan kännas lite speciellt med denna vecka är att vi nu har slut på juletid. Nästa vecka är ju den första riktiga och långa arbetsvecka. Vissa tycker kanske det är trist, medan andra nog tycker det kan vara ganska skönt. Skönt på så sätt att man kanske kan få lite ordning på torpet igen. Folk är på plats och livet bli så mycket enklare. Men men, den som lever få se.
Om inte annat borde även latmasken i norr åter börja jobba igen. Ja, vissa har det ju bra.

Av en slump hamnade jag igår på Panduro. Ni vet butiken som har allt för dig som vill pyssla och dona. Skulle själv egentligen inte ha något men kom hem med en liten gitarr, eller ett skal till en liten gitarr för 69kr. Vad jag ska med den till vet jag inte riktigt men man kan pimpa den bäst man vill. Har lite tankar faktiskt men får se vad det blir av detta. Gitarren är i playwood och trots allt ganska så rik på detaljet, dvs man SER att det är en liten gura. Storleksmässigt passar den typ Aslan eller Sylvester. Eller gör jag den snygg och hänger på väggen som en hint om svunna tider. Hm, ja vi får som sagt se, för egentligen vet jag ju fortfarande inte varför jag köpte den.....

Tycker fortfarande att uttrycket "lysa med sin fråvaro" känns lite så där..fel.

Än så länge har man inte släckt ner Discovery. Senaste budet är att detta görs mellan 7-9 januari så fan ta den som stör mig i mitt tv tittande fram tills dess. Sedan blir det till att mickla med kanalerna igen men det har jag ju outsoursat till Blomman. Kom på att han har ju inte mindre än tre apparater att mickla med, vardagsrum, sovrum och gästrum. Hm, fast den i gästrummet kan jag nog mickla med själv för det är den enda tv i hemmet där jag faktiskt har kvar manualen. Skulle det inte funka får väl gästen se på myrornas krig i stället, eller som någon sa, " Så här ser det ut om man häller salt och peppar i en tvättmaskin.." Tja, kanske det...

Nåja, nu stundar i alla fall helg och det ska bli skönt. Då ska jag sätta i gång med ytterligare ett projekt som dessutom borde sätta igång mina geniknölar lite. Men jag får nog lov att återkomma till det också!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar