torsdag 24 januari 2013

Resfeber eller isfrossa?

Hejsan hallojsan!

Även denna morgon blev det samåkning med min lille fyrbente polare. På grund av temperaturen kändes det ganska så bra tror jag. Inte kul att sitta i en iskall cykelkorg och med en minst lika iskall matte som även denna morgon också förbannade temperaturen med väl valda ord. Men men, allt brukar ju lösa sig. Ska även ha med honom hem ikväll så jag får inte glömma det.

Just det, så här ser mitt nobla konstverk hur i dagsljus.
Tycker det nästan liknar gigantiska godis bönor i vet. Sådana som har suspekta färgämnen i  sig. Nu är det bara H som slickat på dessa skapelser, vi andra har låtit bli. Vet inte om det var så gott men man måste ju prova tror jag han tyckte. Däremot ska man ju aldrig äta eller slicka på gul snö, men det är en annan femma.
Annars går dagen sjukt segt. Har lämnat över det mesta till mina kollegor så jag sitter mest av tiden när jag inte är runt och stör arbetande kollegor.
Jag har inte ens packat kan jag meddela men det blir en turbopackning ikväll. Men vet ju redan vad jag ska ha med mig så det blir nog bra. Däremot har jag nu valt min stora resväska, tror det blir bäst. Vi ska ju inte direkt bära/rulla runt på den och skulle man köpa en massa guld och annat kan det vara bra med lite extra space. Hm, ja man kanske skulle köpa lite guld trots allt och kränga det dyrt här hemma...på Stampen.

Hm, på tal om resan känns det lite underligt faktiskt. Visst är det kul att fara iväg men samtidigt har man ju lite annat på hemmaplan. Något som ju inte direkt var med i planerna då resan bokades. Men ibland blir det så och om inte annat har man ju något att se fram emot när man kommer hem.

Nä, dags att störa lite till tror jag...

På återhörande!
Eken

1 kommentar:

  1. Blev nervös när du sa att H slickat på konstverket...trodde först att det var flickvännen, men förstod senare att det var en hund.

    SvaraRadera