onsdag 23 januari 2013

Dog blogg!

Hej i kylan!

Ja, nu är det kallt igen, riktigt kallt. H har inte alls varit glad åt att vara ute men desto gladare att åka bil till dagis. Så även i morse hoppade vi in i bilen och samåkte till jobb samt dagis, eller vad man ska kalla det. Väl framme mer eller mindre sprang han mot dörren för han ville in i värmen.





Får väl se om han ska fiskas upp efter jobbet eller om det blir matte som cyklandes fiskar upp honom. Hm, vet ju vad han själv helst skulle föredra.

Annars har det varit en seg dag, först ett möte där jag inte fattade något alls. Sedan har jag försökt lämna över lite grejer till en kollega. Även det är segt men dock ganska så viktigt. Är nog bara att bita ihop faktiskt, finns ju en bra anledning till det hela också. Känns lite som om man befinner sig i dvala, ni vet man orkar liksom inte ta tag i något eftersom man ändå ska iväg. Ja, lite det där fenomenet som alla brukar ha innan sommarsemestern. Problemet är bara att nu är det inte sommar och mail och annat bara haglar in. Så att då ligga i dvala är rätt dålig tajming. Nåja, får härda ut i ca en och en halv dag till innan jag helt går i dvala.

Jag har förresten inte bestämt om jag ska ta ett tidigt tåg eller ett senare tåg ner till Kastrup. Med tanke på väder och vind så kanske man egentligen borde ta det tidiga, men då får man sitta i den danska huvudstaden lite längre. Men det kan ju å andra sidan vara trevligt att glo på folk. Kastrup är ju roligare än Arlanda, den saken är säker. Hm, ja det känns dock lite bättre att vara i god tid. Ett missat plan pga att jag inte ens är framme skulle vara rena rama katastrofen. Hm, ja tål dock att tänkas på.

Kursen E är på verkar gå bra och vara lärorik. Själv är jag rädd att man kanske får hem en Karate Kid ikväll. Eller kommer det saknas köksknivar och annat så fort hon ska iväg på jobb. Ja, ska verkligen bli spännande att höra hur det gått och vad dom lärt sig. Kanske kan man även använda den kunskapen i mitt jobb om man ska träffa arga kunder. Tanken är lockande men rent praktiskt tror jag konsekvenserna kan bli lite jobbiga, i alla fall om det involverar karate och knivar.

Nä, ska sega lite till nu tror jag. Kaffe är det nog bestämt också.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar