tisdag 15 januari 2013

Resumé

Hej!

Världen är inte perfekt och jorden är definitivt inte platt. Så kanske är det inte så konstigt att man då och då får ett bryt eller en period av ren uppgivenhet, likt den jag hade igår. Det mesta gick emot mig, både jobbmässigt och privat. Men efter diverse filosoferande och ett långt nattligt mail till EG tror jag att jag är på banan igen.
Är nog bra att få ett bryt då och då för att liksom hejda sig och stanna upp. Man kan inte alltid vara på topp vare sig man vill eller inte. Ibland är det rent av skönt att deppa ihop för att sedan känna styrka och tillfredställelse när man kliver uppåt igen.

Vaknade till ett härligt snöfall och endast några få minusgrader. Kanske var det en signal på att det kanske trots allt är ganska så bra. Jag hoppas det och kommer ge denna dag en chans i alla fall. Har redan snickrat ihop en agenda i mitt huvud, en agenda för både våren och kommande höst. Samtidigt är nog agendan viktig för att jag ens ska orka med.
Tack och lov har jag en och annan punkt som jag verkligen ser fram emot och som gör det hela spännande. Att den vanliga jobblunken går sin gång får man ta, det är i vissa fall så att man får jobba för att njuta av fritiden.

Ja, den som lever få se!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar