tisdag 8 januari 2013

Hej hopp från en flygplanskropp

Hej hej!
Ja, tänkte jag kunde passa på att skriva lite nu när jag släpat med mig datorn under i princip hela dagen utan att ha startat den. Men med tanke på att hemmastaden inte är någon större metropol sitter vi nu här och väntar på att få flyga hem. En väntan som i skrivande stund blir ca 3,5h...blää
Men men, ganska kul ändå att glo på folk från när och fjärran, vissa avslappnade, andra stressade. Då och då hörs diverse utrop och och man ser fler avslappnade eller stressade personer. Hm, ja jag gillar ariports måste jag erkänna, och har alltid gjort. Nu är ju inte Arlanda så stor jämfört med många andra flygplatser men tillräckligt stor för att man inte ska bli helt uttråkad en tisdagskväll.

Hm, just det, har faktiskt suttit här i 6h en gång. Det var när jag och EG skulle ner till Turkland och planet gick typ klockan ett på natten och vi var här redan kl 19. Efter att ha ätit låååååångsamt och sedan gått runt lite satte vi oss i några sköna fotöljer. I början satt man kanske ganska så civiliserat men framåt midnatt låg vi som vilka andra slöfockar som helst som sitter hemma i tv-soffan. Utsikten var i alla fall bra. Var faktiskt en av få gånger jag varit på ARN när det mer eller mindre var folktomt.

Vädret har inte varit bra här kan meddelas. Till och med bättre väder hemma hörde jag och det vill inte säga lite. Men vi får väl se hur det är när vi landar. Mitt andra möte idag är passé för vi landar nog typ när alla går hem. Men men, kan kan inte hinna med allt.

Flygplatser är ju annars också en plats där det liksom är legalt att ta hur mycket betalt som helst för varje liten grej man köper. Vatten på flaska, ett äpple eller varför inte en macka, saker som går på nästan lika mycket som en hel veckas middag i det normala fallet. Hm, men å andra sidan är kanske inte flygresenärer den grupp som har det sämst ställt, men ändå.
Jaja, hur som haver är det lätt att drömma sig bort när man sitter här, inte då sällan till varmare trakter. Nu däremot blandas även solbrända människor med folk som kånkar på skidor och den typen av grejer. Själva har vi faktiskt minimalt med bagage, ja knappt något alls utan bara vanliga dataväskor, dvs helt okej handbagage.

Vi satt och spånade lite på vilket flyg vi helst skulle ta om vi fick välja på den stora tavlan. Går ett plan till Barcelona 17:20, kan funka. Annars var det inte mycket att hänga i granen. Planen som går österut har inte kommut upp på tavlan än för dom lyfter ju oftast mitt i natten till tex Thailand och Singapore. Däremot kan kan åka till Peking klockan 18. Men inte heller det känns så lockande. Såg nu att vår egen lilla flygmaskin lyfter 19:55. Däremot börjar förseningsskyltar komma upp på vissa flighter....hm..

Nä nu ska vi vingla vidare lite här på Sky City och käka, börjar bli dags. Lutar åt Alfredos...as usual.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar