fredag 18 januari 2013

Dagens statuscheck

Tjena!
Fredagen rivstartade med att jag dels lovat köra H till dagis, sedan syrran till Universitetet och där var hon tvungen att vara 08:00 sharp! Allt detta lyckades tack vare att jag/vi kom upp i tid för en gångs skulle. E hade redan stegat ut med H innan och jag hade även rått 2 sms från syster som kom med diverse olika hot och annat om hur det kunde bli om jag INTE kom i tid.
Men men, det löste sig till slut. Tror som sagt H gillar åka lite bil, inte minst till dagis, ja nu när jag har bil igen. Däremot vill E gärna hämta eftersom hon då får en rapport om hur H haft det samt uppfört sig. Men på onsdag ska jag dock fiska upp honom från jobbet då E ska iväg med jobbet.

Ja, dagen till ära tar syster sin examen faktiskt. Nu är hon efter 3,5-4år färdig lågstadielärare. Hatten av!
Själva grejen i sig fick jag reda på i förrgår så det här med present och annat får man kanske avvakta med och säga att det kommer senare. Ja, man kan ju inte hålla reda på allt liksom.

En förutsättning att man skulle komma iväg i tid var ju även att hålla snören och annan skumt borta från H´s lilla käft. E gjorde en så kallad okulär besiktning även i morse då vi tyckte det knakade till lite oroväckande, samt låg han och muppade sig under soffbordet. Mao, smög liksom med något. Men det visade sig bara vara en gammal benbit så smygandet var kanske mer tänkt som "inget godis före frukost"...eller nåt.


Ja, annars har dagen varit bra, men kall. Blev inte riktigt klar ändå med mina punkter till helgens bravader men ska ta tag i det ikväll, ja det måste jag bara göra. Men det mesta är klappat och klart, däremot inte packat och klart. Men hur svårt kan det vara? En natt iväg liksom. Tanken var att samåka med J men efter noga övervägande av S kom vi på att det nog är säkrare att S kör så åker jag och J med S. Hängde ni med där? Men tro mig, det är får vårt eget bästa. Att fara ca 12 mil med J, ja det kan sluta hur som helst, och det som är mest troligt är att J´s bil ger upp efter halva vägen. Ni vet, köp en bil för 7000kr, och laga den under ett år för 30:000kr. Ingen bra deal. Nåja nevermind, iväg ska vi i alla fall, och själ ska jag iväg och spåra upp min kaffekopp som jag slarvat bort någonstans här på jobbet...suck

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar