onsdag 9 januari 2013

Hällristningar i trä...?

Hej hej!
Ja så var det onsdag igen och som vanligt efter lunch vänder det som en kollega brukar säga. Då är det närmare helg igen. Jaja, om vädret är som det är nu i helgen man man ligga gärna jobba faktiskt. Snön lyser med sin frånvaro men temperaturen pendlar mellan hyfsat "varmt" till några få minus. Blandar man även detta med lite regn när det är plusgrader kan ni själva räkna ut hur vägarna är på morgonen efter en natt med kyla. Hm, ja halt är bara förnamnet.

Igår lagom seg och hemkommen insåg jag att man nu släckt ner alla gamla tv kanaler. Det var inte direkt det jag hoppats på en kväll som man bara ville ligga på soffan och slappa och varva ner. Nä i stället blev det till att mecka med kanaler. Ena apparaten gick det hyfsat bra, bara tv6 som tjurade men med lite kanalsökning i den högre skolan kunde även den pejlas in. Värre var det med min lilla tv som inte ville hänga med alls. Till slut gav jag upp men har i alla fall från kanal 1 upp till TV11 så jag klarar mig ett tag. Ytterst störande bara att det skulel strula mitt i natten. Men men, ytterligare ett exempel på dagens i-landsproblem.

Jag kan fortfarande inte få in bilder här på bloggen, skumt. Gick ju så bra sist. Men nu när jag skriver mer eller mindre frekvent ska jag ta tag i allt från layout till setup och kanske kommer jag fram till varför just bildfunktionen strular. För en och annan bild kan ju vara kul att lägga upp i tid och otid. Ni som förresten undrar över när alla diverse inlägg skrivs, gå nu inte på tiden som står i bloggen. Det är inte alls det liksom är just den tiden. Ja, bara så ni vet.

I helgen är jag bjuden på julgransplundring, en tillställning med allt klassiskt från att kasta ut gran till att gå hem med godispåse i handen. En godispåse som förmodligen också till alla deltagares besvikelse innehåller en tung apelsin eller ett tungt äpple. Sedan ligger det väl en tablettask och något äckligt lakridssnöre, 1-2st skumtomtar samt en kola. Hm, ja jag tror det är något sådant för det brukar det vara. Men men, vi får se men jag har inte allt för stora förhoppningar inför godispåsen i alla fall, vis av erfarenhet.
Min egen jul ska också ut och eftersom jag varken hunnit stryka eller lägga upp min sista köksgardin så tror jag det får bli ett projekt inför kommande jul. Så har jag liksom skjutit det problemet framför mig i ca 12 månader. Annars är det bara mina julblommor (i plast) samt ytterbelysningen som ska plockas ner och packas ihop inför framtiden. Kan ju bli spännande att se om belysningen fungerar även nästa år...

Just det, håller ju på med mitt vetenskapliga forskningsprojekt inom reklambranschen. Tyvärr har det inte börjat så bra. Tanken är ju att samla all direktreklam som kommer i posten under ett års tid. Just nu har det inte kommit något alls typiskt nog. Men alla handlare kanske måste pusta ut lite efter julhandeln, vad vet jag. Men jag hoppas det tar fart snart igen så jag kan börja skönja lite resultat av mitt forskande.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar