lördag 12 januari 2013

Vad kostar det i Kosta?

Hej hej!
Ställer mig frågan igen, lever jag för att skriva eller skriver jag för att leva? Hm, ja jag lever nog mer för att skriva än att skriva för att leva. Ja, det är nog det som känns mest korrekt just nu.
Annars gör en mellanlandning i bloggen efter en lång dag. Blev lite ändrade planer men vi hann med både Kosta och en tripp till skjutfälet för att kolla läget.

Kollade även upp priset på Åsa Jungnelius serie Make Up och har nu insett att köper man andra sortering hamnar man ca 300kr under butikspris. Helt ok!

Annars blev fredagen ganska bra trots allt, eller rättare sagt det blev ett bra avslut på en wierd week. Hela veckan har vi meckat med en affär/kund där det mesta gick fel, men fel som inte vi kunde påverka. Men tack och lov löste sig alla knutar fredag eftermiddag. Kände skönt att få både ett och annat tack-mail från berörda då man insåg att nu äntligen skulle väl det hela gå vägen. Ja, man kan ju aldrig veta för varje dag är ny men nu fan ska det bara funka. Däremot var det länge sedan jag kände mig så mentalt trött i skallen som i fredags. Ja, jag hoppas nu bara att min minisemester blir av för det skulle verkligen vara behövlig känner jag.  Men men, det värsta var väl att när vi checkade ut från jobbet denna fredagkväll, ja då hade ju kvällen mer eller mindre bara börjat....

Skulle fixat ner alla julgrejer idag men hann inte. Får bli imorgon om nu inte ytterligare grejer sabbar mitt schema. Hade inte varit dumt att få sova ut lite också innan måndag men det får jag kanske se mig om efter i månen, eller nåt.
Well, hur som haver har jag fortfarande lite grejer som maler i mig, grejer som jag funderar på att antingen göra något drastikt åt eller bara låta rinna ut i sanden. Jag måste fundera ganska noga dock då det kan komma att drabba fler än mig själv. Hm, ja inte lätt men man kommer ju till en gräns när man nog ska sätta ner foten för att liksom se hur vad som kan vara den bästa lösningen. Men men, får se men just nu kan jag inte riktigt komma till ro innan jag funderat ut något bra.

Generellt sett har årets första två veckor startat ganska så bra. Nu är ju dock det mesta som vanligt och man hade kanske trott att saker och ting var annorlunda när vi gick in i 2013 men så blev det inte. Men jag tror ändå att livet i stort kommer gasa på som vanligt. Har ju startat lite nya projekt detta år så vi får väl se hur det går. Hm, egentligen skulle man starta en parallell blogg där man skriver, tja mer privata saker, ja alltså än mer privata än här. Men vet inte riktigt då vilka man hade velat skulle läsa den bloggen. Känner en som hade en sådan blogg där bara en var välkommen att läsa. Nu var det dock i en period då personen mådde skit men tydligen hjälpte skrivandet personen att liksom komma igen. Nu mår jag själv inte så dåligt att en annan blogg behövs men samtidigt skriver jag ju verkligen inte allt här. Hm, svårt det där...

Nä, just nu är det som det är och jag njuter faktiskt av min frihet. Frihet att göra vad jag vill, när jag vill, hur jag vill och med vem jag vill. Trodde det skulle kännas konstigt för ett tag sedan men kom på att trots allt var jag ganska fri även då, men ändå inte. Men samtidigt fri fast på ett bra sätt. Hm, ja livet är inte lätt men vem har sagt att det ska vara det....

Nä, nu ska jag vidare, kanske hinner få ner lite julprylar i alla fall...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar