måndag 9 november 2009

Ack om jag låge sa den late som satt upp i sängen

Såååå trött att jag knappt kan sitta på stolen, än mindre göra något mer än nödvändigt. Ändå har dagen gått bra trots att den började redan 05:00 imorse. Jag undrar förresten hur det skulle gå om man klonade sig själv och liksom byttes av att jobba m.m. Lite av varannan dag jobb. Nåja, drömma kan man ju alltid.

Idag har jag även fixat en present till en god vän och när jag ändå var igång så kikade jag på julklappar också. Ja, att titta kostar ju inget, däremot att köpa har jag insett. Kanske skulle man trots allt köra en riktig budget jul. Ni vet, en trisslott här, ett 6-pack öl där och så någon hemmagjord skål för nötter som man gjorde i slöjden 1865. Nåja, riktigt så illa får det ju inte bli och än så länge känns det som om det är ganska gott om tid kvar. Kom förresten på mig själv att bläddra igenom den nya katalogen från Toys R Us. Inte för egen vinning utan för att se vad man ska köpa till systersonen. Men lite nostalgi var det allt och jag minns hur jag låg på golvet i mitt pojkrum med en penna i handen och ringade in allt som jag ville ha. Kan ju lugnt säga att det i slutändan bliv ganska så dyra cirklar.

Förresten så här års kan man med gott samvete handla på lunchen och ha kvar sakerna i bilen och då menar jag företrädelsevis kylvaror.

Oj, idag har alla som heter Teodora namnsdag. Ganska ovanligt namn men jag råkar veta om en person som faktiskt bär detta ovanliga namn. Slå den om ni kan. Men som vanligt är det ju EG´s förtjänst, ja vad annars.. KRAM!
Imorgon har Martin och Martina namnsdag och det är ju lite vanligare namn.

Idag damp receptet på Laxpuckarna in igen, denna gång fullt läsligt. Tack tack vännen. Måste erkänna det ska bli spännande att prova men man kanske måste göra en testrunda först innan man plockar fram dom i de fina salongerna. Men jag litar på mitt eget omdöme där i köket så det borde bli bra. När jag kikade igenom receptet verkar det hela vara busenkelt. Få ingredienser, gelatin i pulverformat och sedan behöver man ett kylskåp. Ja, värre än så är det liksom inte. Lovar att lägga ut en bild på ”the Pucks” den dag jag har klarat uppgiften. Appropå puckar så är steget inte långt till Pucko. Gillar reklamen som gick för några år sedan som löd: ”-Det finns många puckon men bara ett original.”
Ja, så sant som det var sagt. Snacka om odödlig dryck!

Om ni är tokkära, förvirrade, ledsna eller bara allmänt…tja emotionellt känsliga kan ni lyssna på Johanna Grüssner och Mika Pohjolas version av Olle Adolphsons ”Nu har jag fått den jag vill ha”. Det är en av de bättre versioner jag hört faktiskt.

Konstigt, men har ni tänkt på att över 95% av alla låtar som skrivs alltid på ett eller annat vis handlar om relationer. Det är påbörjade relationer, pågående relationer eller det som kanske är mest poppis, brustna relationer eller relationer som liksom aldrig kan bli av på grund av olika orsaker. Officiellt säger man ju inte att man lyssnar på kärlekslåtar men inofficiellt är ju var och varannan låt en kärlekslåt.
Om vi till exempel tar en av de gamla supergrupperna TOTO och deras samlingsalbum Past to Present. Herregud, hela albumet är ju fullt av kärlekslåtar i olika variationer, poppiga, lugna och mitt emellan. Själv diggar jag låten Pamela…om ni minns den.

Dagens Tribute to Sesame Street på Goggle var inte så kul så därför hoppar vi över det idag.

Nä, dags att se över sitt hus och sticka på styrelsemöte. But I´ll be back folks!

Doj doj
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar