torsdag 26 november 2009

Laxpuck och de Fördömdas Tempel


”En hungrig kvinna är en lycklig kvinna”
Nigella Lawson

Så där, nu är mina laxpuckar äntligen klara. Dom kanske inte ser ut som puckar men gott var det vill jag lova. Lite udda blandning faktiskt då bland annat har både mango och avokado i det hela. Sedan tillkommer ju laxens naturliga sälta. Om inte annat är det ju en fröjd för ögat, ja om ni bortser från att det kanske inte direkt ser ut som puckar.

På tal om mat så går vi ju även mot några riktigt stora mathelger. Både jul mellandagarna och nyår är ju helger då även magen ska få sitt. Redan nu börjar reklambladen fyllas av julmat och det är ju inte utan att man blir lite sugen redan nu. Dock kan det bli för mycket av det goda och man brukar vara ganska så trött på julbord efter ett tag. Rekordet i antal julbord slog jag i början på 2000-talet då jag tyvärr var medverkande på 7st innan själva julafton.
I år vet jag inte hur det ser ut på den fronten. Skulle vara kul att bara beställa en pizza faktiskt. Men tyvärr har väl alla sådana ställen stängt den dagen.

Vad är julen egentligen? Om man frågar 100 personer kommer man nog kunna få 100 olika svar. Men man kan väl sammanfatta det med dessa punkter:
För mig är julen ett bra sätt att vara lite ledig från jobbet.

Tjohoo, hittade en favvo på Spotify. Den som söka skola finna som man brukar säga. Spontant känns det som om man nu kan arkivera varenda CD skiva man äger eller lägga dom i bilen. Hemma, ja då är det datorn som gäller och detta enorma bibliotek av musik blir ju bara större och större. Nästa steg är kanske att köpa det till mobilen också men just nu är jag lite osäker faktiskt. Kan vara skönt att inte lyssna hela tiden faktiskt.

Någon mer än jag som minns programmet Hajk? Om inte annat minns ni kanske Goliat..

Ikväll är det Criminal Minds igen, hurra! Vet inte varför jag fastnat så för just denna serie men jag gillar helt enkelt upplägget, karaktärerna och självklart handlingen. Det är faktiskt den serien som inspirerat mig när det gäller olika citat. Som ni ju vet börjar eller slutar alltid avsnitten med något citat som sedan på sätt och vis har med handlingen att göra. Ok, kalla mig gärna Copycat men det bjuder jag på.

Okej, men någon som minns Barnjournalen då?

Ibland skulle det vara roligt att göra något oväntat men samtidigt bildande. Tänk dig att du till exempel bjuder in tio präster och ber dom prata om meningen med livet. Vill du gå ett steg längre bjuder du in samma skara dagen efter och ber dom tala om homosexualitet. Redan nu kan jag känna att dessa diskussioner skulle kunna bli hur intressanta som helst. Att sedan som opartisk lyssnare beskåda detta skulle nog kunna bli ett minne för livet. Vissa tappra försök har ju gjorts ibland annat programmet Existens men det har dock oftast slutat lite halvvägs så att säga. Tror säkert att man får helt andra svar om inte TV-kamerorna är på.

Antingen kan man se ”Indiana Jones” eller kan man se ”In Diana Jones.” Två filmer, två handlingar men i princip samma målgrupp. Dvs män på jakt efter äventyr av olika sort. Resten lämnar jag till er…

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar