tisdag 24 november 2009

Livet stannar upp...


“Life is very interesting…in the end, some of our greatest pains become your greatest strengths.”
Drew Berrymore

Ja, livet kan verkligen komma att te sig på de mest konstigaste sätten. Trygghet kan över en natt bytas ut mot otrygghet. Vänner kan bli ovänner och levande kan bli döda. Kanske är det just det som är själva livet, eller?
Ett annat bra citat kommer från Sydney Harris som sa:

”När jag hör någon sucka att livet är hårt frestas jag alltid att fråga: ”Jämfört med vad?”

Ja det kan man fråga sig. Själv har jag under de senaste månaderna fått mitt liv prövat och varit med om saker som jag inte ens önskar min värsta fiende, om jag nu har någon sådan.
Men ändå måste man kämpa på och varje motgång föder ju framgång sägs det. Fast nu vet jag varken in eller ut men hoppas ju på det bästa. Har fått reda på att min allra bästa vän sedan 28 år tillbaka drabbats av cancer. Denna sjukdom verkar på något sätt förfölja mig var jag än vänder mig. Förlorade ju för inte så länge sedan en vän och före detta granne och har även inom familjen sett denna sjukdom på nära håll. Klyschan ”det händer aldrig oss, bara andra” känns ganska så uttjatat och oss har det hänt flera gånger om.

Bilden symboliserar mötet med min gode vän där vi över en kopp kaffe och choklad lugnt och sansat gick igenom sjudomsförloppet och även vad som komma skall. CT-röntgen på fredag och sedan vidare för operation. Tänker av respekt för nära och kära inte gå in på för många detaljer men som ni förstår kan det gå hur som helst trots att man hoppas på det bästa. Hoppet är även det sista som man överger, inte sant.

Jag har tidigare nämnt att jag i slutet av december kommer att göra någon typ av återblick på detta år och redan nu känner jag att 2009 kommer att gå till historien då det mesta faktiskt hände, även det som man inte hoppades skulle hända men liksom hände ändå.

Men åter igen, det är nog trots att det som livet handlar om.

”Om dina ögon inte tåras av glädje eller sorg när du tänker tillbaks på ditt liv, kan du anse det som bortkastat.”
Ally McBeal
/Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar