tisdag 3 november 2009

Nya gardiner, gamla vänner

Idag tog jag en mycket sen lunch, dvs mellan 14-15. Det var en pärs som heter duga för jag höll på att dö av hunger. Tack och lov hade jag ätit lite frukt och kaffe men ändå. Snacka om EG-lurre. Nåja, anledningen till denna sena lunch var att jag skulle shoppa med kära mor på stan. Det som är bra är att när detta inträffar så är det mamma som även betalar. Nu ska ni inte tro att jag utnyttjar situationen och köper på mig utav fan, nä det är inte min grej. Dock är jag nu fyra panelgardiner rikare samt lite kläder. Well, åter igen hon insisterade ju.
När jag slutligen kikade på lussebullar gjorda i tyg så var det däremot tvärstopp. Hon tyckte inte att det var nödvändigt att köpa några sådana trots att det skulle vara till hennes barnbarn, dvs min systerson. Fast hon vet inte att jag faktiskt köpte en gose-katt till honom på IKEA i helgen. Men det är en annan story.
På tal om föräldrar, på söndag är det Fars Dag….

Annars har det varit lugnt på så vis att det mesta som jag skulle göra på jobbet idag faktiskt ha blivit gjort. Låter konstigt men det händer ju faktiskt att ens dagar kan bli helt omkullkastade. Men idag gick det i alla fall bra…hurra! Nu gäller det bara att vi gör ett bra Q4 så kan vi stänga årets böcker utan att skämmas. Våra prognoser är ganska så i fas med verkligheten och det ska vi nog alla ha en viss eloge för. Det är ju trots allt fortfarande viss lågkonjunktur.
Men som Nalle Phu säger, man kan aldrig vara nere i en luftballong. Så sant som det var sagt Phu..

Var förresten underbar att få EG på tråden igen. Vilken människa! Till råga på allt var allt frid och fröjd på alla de bästa sätt och vis. Ja än håller kärringen…hahaha. Men som sagt, unnar henne verkligen allt gott och jag har redan inviterat henne till stugan när den är klar. Var faktiskt lite orolig där ett tag att för mycket tjänsteresor, klimatombyte och annat gjort att EG helt givit upp, men icke. Hon finns kvar, nu mer levande än någonsin. Men men som sagt, är SÅÅÅ glad för din skull! You only love, sorry live once, you know!

Såg ni programmet om Ullared igår? Det gjorde jag trots att det egentligen inte var meningen. Hm, vet inte riktigt vad jag ska säga men för er som missade det så missade ni inget, eller egentligen missade ni en hel del. Ta bara den skånska familjen som lägger två semesterveckor i Ullared enbart för shopping och med en budget på 50000kr. Dom åker till och med hem då och då till skåne för att lämna av saker. Hm, ja det här med Ullared är helt klart något väldigt unikt så jag kommer fortsätta se detta spektakel. Så glöm inte bort programmet på Kanal 5 måndagar 20:00.
Men vad är det egentligen som är så speciellt med just fryspåsarna från Ullared…??

Fick förresten besked idag om att mina nya profilkläder är klara, ja till kappseglingsklubben. Känns lite sent bara då vi ju avslutade säsongen för ca en månad sedan. Men den som väntar på något gott. Men nu blir det till att rensa ut i garderoben. Kan bara inte ha 4-5 kompletta seglarställ, tyvärr. Hade det inte varit klubbemblem samt mitt namn på kläderna hade jag kunnat skänka iväg dom i någon tredje-världen container. Men nu blir det endast tippens container för brännbart…suck.

Nä, nu ska jag spela lite munspel som ni kan se. Men vi hörs av vänner!
Eken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar