onsdag 18 november 2009

Varför är det en diskborste på väggen i badrummet...Blomman?

Vilken dag! Samma visa i förmiddags men denna gång utan sladdarna. Ja, möten har verkligen avlöst varandra men imorgon är det en helt mötesfri dag. Nä, där hade jag förresten fel, ska ha ett litet möte ändå kom jag på. Men det ska nog gå bra.
Tyvärr gjorde jag en dum sak idag. Tänkte vara snäll och lösa ett litet problem som kom på tal under dagens ena möte. Denna lilla förändring i vårt system visade sig inte vara så lite. Man kan sammanfatta det hela med att jag väckte björnen som sov, fem gånger om typ.
Nåja, åter igen, ville ju bara vara snäll men ordspråket "tala är silver, tiga är guld" hade nog passat ganska så bra idag.
Well, dumstruten satt på mitt huvud idag.

Ikväll har jag och min gode vän T mumsat på varmrökt lax med mandelpotatis och hollandaiseås. Sedan kaffe på det. Mätta blev vi och förflyttade oss sedan till salongen för att se kvällens avsnitt av Stockholm-Arlanda. Attan vad ressugen man blir, men som sagt, en ny resa kan vara nära förestående. Bara lite praktiska saker som ska lösas men så fort det är klart... Hasta la vista baby! Eller kanske man ska säga, ready for take off.

Förresten, på tal om min gode vän T. När man släpper oss två lösa är vi nog fan världens sjukaste personer. Redan då vi bodde grannar i centrum hade vi hyss för oss. Klassiker som fällor i tvättstugan, körning med lastbil med långt och tungt släp samt andra skumma grejer är vår melodi. Inte heller ikväll blev man besviken för när jag skulle kliva in i duschen hade T lämnat ett, tja ganska så typiskt tecken efter sig. Men men, that what friends are for. Vi har ju trots allt känt varandra i nästa 28 år nu.
Fan, när jag skrev det kände jag mig helt plötsligt vääääääldigt gammal...trots att jag bara är 33.

EG, lyssna på detta förresten: Det avgörande är inte hur gammal du är utan hur du är gammal!
Tycker det låter bra för en person med ett så pass ungdomligt sinne som Du...
Åldern nämner jag inte här av respekt för personen i fråga.
Förresten skulle man öppna denna persons hjärna och framför allt hjärta skulle det bara spruta ut en massa sanna och koka ord så som:

Vad vore vore livet om man inte kunde hoppas..
Varje ny dag erbjuder oss en fräsch och ny chans att ta itu med livet..
Allt kommer lägligt för den som kan vänta..
Tidigare misslyckanden är vägvisare till kommande framgång..

Ja, det säger en hel del om denna vänliga själ. Kul att man har en sådan så nära inpå men ändå så långt bort. Hm, lät konstigt men nevermind.

På tal om vänner, kärlek och vänskap. Följande quote är ganska väsentlig.

"Kärleken kan dö av sanningen,
Vänskapen av en lögn..."

Nä, nu är det dags att runda av dagens inlägg. På tv är det skräp men imorgon är det Criminal Minds igen. Nåde den som ringer mig då... Gäller ÄVEN dig kära syster... mupp!

Ha det fint och sköt om er!

På återhörande!
E

1 kommentar: