fredag 13 november 2009

Hallå där, köp blåbär

Nu ikväll gick mina sista blåbär som jag plockade tidigare i somras. Elva liter fördelades ut till föräldrar och ex fru. Det var skönt att bli av med dom från frysen så jag kan fylla på med andra saker istället. Allt som allt plockade jag ju ca 30 liter blåbär men nu har allt gått åt. Det komiska i det hela är att själv har jag inte ätit ett enda....
Jag nöjer mig med att plocka och rensa. Rena rama terapiarbetet att gå där i skogen med sin plockare och filosofera lite.

Det har varit en lite ovanlig vecka och det är inte undra på att man är lite halvseg. Det otäcka är att mitt horoskop slog ganska så väl in denna vecka faktiskt. Det kan man kanske inte förklara på något bra sätt. Skumt är bara förnamnet.

Ingen har väl missat att det varit fredagen den 13:e. Denna dag brukar för många förknippas med otur, olycka och även ond bråd död. Men min kära vän EG kom med ett förlag. Jag skulle tänka positivt istället och se denna dag med detta hemska datum som en lyckodag istället. Vet ni, det blev faktiskt så. Fick ett underbart besked idag som faktiskt gjorde mig jätteglad. Skumt även det faktiskt. EG tror förresten på vettar och väsen så hon kanske har smittat mig med. Hm, kanske bättre tro på sådant än att tro på gröna gubbar och spöken, vad vet jag. Men änglar, finns dom?
Annars har jag ju varit både glad och ledsen idag. Annas död kombinerat med det glada beskedet i förmiddags har gjort mig lite förvirrad. Vilket ben ska jag stå på, ska jag fira eller sörja? Jag valde något mitt emellan tror jag.
Men jag mår dock helt okej.

Har börjar få lite bättre koll på Picasa nu så snart kommer det kanske ett nytt collage på bloggen som vinjettbild. Hm, heter det så...vinjettbild? Nåja, ni fattar säkert var jag menar.

Just nu är det ett riktigt ruggit väder ute. Regnet droppar och det är kallt och mörkt. Tittade nyss till att mina trädgårdsmöbler inte blåst iväg. Kanske dags att sätta in dom i förrådet faktiskt. Tror inte att det blir några fler kvällar nu med grill, kall öl och kubb på gräsmattan utanför. Skulle man duka upp sådana saker nu kommer väl killarna med dom vita rockarna...typ. Nä, istället är det tiden då man sitter inte och trycker under en filt med bok, film eller bara trycker där under filten. Tja varför inte myser...det låter bättre. Är tyvärr inte vän av levande ljus men det kanske handlar om mognad. Har några jättefina ljusstakar men dom har inte sett dagens ljus riktigt än...Hm, det lät ju fyndigt. Men men, vi får se vad som händer. Däremot måste jag skaffa mig nya adventsljusstakar. Har kolla upp 2-3 stycker modeller som jag tycker kan passa in här hemma. Fortsättning följer...

Imorgon kommer det lite besök och sedan ska jag iväg till syster med familj. Annars blir helgen en helg där jag ska göra så lite jag bara kan. Behöver vila denna helgen av olika orsaker.

Sköt om er vänner!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar