söndag 29 november 2009

And the winner is..


"Som regel undviker jag frestelser-om de inte är oemotståndliga."
Mae West
Japp, nu är det jul på riktigt och när jag kikar ut ser jag diverse julpynt hos mina grannar. Själv har jag inte fått upp en enda julsak än men funderar kanske på att börja med min stora ljusslinga som jag hade förra året. Tyvärr är slingan nu mer en form av trassel är jag rädd. Annars får jag ta mig i kragen och offra några hundralappar till att köpa några julsaker att ha i mina fönster. I dag finns det ju så många olika alternativ och att "bara" ha en vanlig adventsljusstake känns ganska så barockt. Men jag får nog återkomma med denna issue.
Gårdagens begivenheter ser ni på bildern. Öl och ölkorv varvat med Nygårda Julmust. Det är faktiskt skillnad på Must och Must för er som missat det. Well, det är inget fel på Apotekarnes heller men Nygårda är lite i en klass för sig, och med det kommer även ett högre pris. Köpte förresten Apoterkarnes must för 5kr (1,4l) på CG. Det är ganska nice price. Det priset har inte Nygårda..
Är det någon som fattade varför MTV visade avsnitt efter avsnitt av Svampbob Fyrkant igår?
Måste vara en av de sjukaste barnprogram som finns men attans poppis...tror jag. Vi är ju en liten skara på fyra personer som haft "förmånen" att skaka hand med den riktiga SpongeBob när vi var i Orlando och Universal Studios. Där satt han, Bob i Nickelodeons studio och lät sig kramas av alla barn. Då jag själv inte var något barn så höll jag mig lite på avstånd. Vet inte om det var en slump med på flyget hem sedan visade dom Spongebob the movie. Den såg jag faktiskt..haha
Well, idag är det som sagt 1:a Advent. Ska snart iväg på diverse sociala aktiviteter som nog kan inkludera både pepparkakor och lussebullar. Detta sköljer man ner med glögg eller kaffe. I fredags försökte förresten Johans mormor, dvs min mamma hälla i denna lilla människa glögg. Men han gillade det inte alls. Däremot var russinen goda. Well, det ska börjas i tid. Tur att Johans mamma, dvs min syster kom till undsättning lite senare sedan. Förresten, ni kan vara lugna, det var barnglögg!
Nä, nu ska jag göra mig iordning för lite julfirande, eller nja. Bättre att kalla det för samkväm på 1:a advent. Jag anser fortfarande att julen inte kommer riktigt än. Vi är bara inne i ett förstadie än så länge och det är nog lika bra det.
På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar