söndag 1 november 2009

The Game of Love

Trippen till IKEA gick galant men min budget sprack som vanligt. Det roliga är att det ändå inte var så farligt som jag trodde. Det farligaste var dock när det var dags för att betala. Eftersom jag både betalade med kort och heller inte hade så där enormt mycket varor så valde jag att scanna det själv. Men när allt var klart kom de tupp en ruta där det stor att jag var utvald. Dvs jag skulle kontrolleras via ett stickprov. Så där stod man och fick snällt invänta en anställd som åter igen räknad igenom alla mina elva varor. Men ärlig som jag är hade allt gått perfekt. Säga vad man vill om IKEA, men IKEA är liksom alltid just IKEA. Det är nog ett av få ställen som förmodligen alla nu levande svenskar besökt minst en gång i livet. Bara det är ju unikt i sig.

Måste man stryka gardiner innan dom hängs upp?

Kvällen var lugn med undantag av att det blev lite virre och vin hemma hos min gode vän T samt lite andra friends. Efteråt var det utgång men hemgång för mig av olika orsaker. Har ju en hel del att stå i sedan och då vill jag varken vara trött, bakfull eller allmänt seg. Däckade personer fanns det redan i min närhet om man säger så...
"Hon är så söt när hon sover" är en gammal låt av Bo Kaspers Orkester och den passade verkligen in kan man säga.
Var förreste lite kul att A.S gått i samma klass om syrran en gång i tiden. Men det var för evigheter sedan och people change som man brukar säga.
Hoppas det går bra i ringen imorgon Anna...

Oasis of the Seas är ny sjösatt och klarade även passera Stora Bält bron utan problem. Med tanke på att hon är 75 meter hög och bron bara 65 kunde det ju slutat lite dumt. Men det gick bra med hjälp av diverse tekniska hjälpmedel. För er som inte vet så är Oasis of the Seas världens största kryssningsfartyg som nu levererats från finska Åbo till Royal Caribien Cruise. Hon är nu ute på sin jungfrufärd ner till hemmahamnen i Miami. Denna båt är även världen största hotell med plats för över 6000 gäster. Well, de rike de kan och båten kostade ca 10 miljarder att bygga. Men som sagt, det är en båt utan dess like, tro mig..

Idag har det nästan konstant varit minusgrader ute...brrr.

Hm, undrar om EG eller KV dyker upp nästa vecka. Har lite unfinished business med dessa personer nämligen. Både inom ekonomi och gastronomi. Men men, förr eller senare dyker dom säker upp. Får väl döpa om hennes laxpuckar till laxboxar. Tror det passar oss bättre faktiskt...

Nä, dags att krypa ner mellan lakanen och ringa upp John Blund. Hoppas han är nära hemmet bara för jag tror att jag kommer bli ett lätt offer ikväll.

Doj doj
Eken

P.S Snart smäller det.. IFK Göteborg-AIK. Precis som på den gamla goda tiden.
Verkar dock som om Linköping bollar hem det hela i Damallsvenskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar