torsdag 5 november 2009

Vissa har det, andra inte

Ja, så sjunger Bo Kaspers orkester i låten med samma namn. Jag har dock inte listat ut vad det egentligen är som viss har men det är säkert något bra.
Men enligt sångaren har alla det utom just han….skumt.

Själv har jag en hel del på gång just nu. Brukar bland annat ha lite olika diskussioner med min gode vän T om vad som är musik eller inte. Vi har ganska så olik musiksmak om man säger så och har nog alltid haft. Då jag gärna lyssnar på någon gammal klassiker så som Sophie Ellis Bextor så kan han länka över musik från typ..Månbas Alfa. Men då och då korsas även våra musikaliska vägar hur konstigt den än kan låta.
Förresten Blom, när börja den rediga musiken…?? Hehehe
(Detta citat kommer från en kväll ute i det lokala nattlivet då en annan person var lite frågande till, tja typ det mesta kring livet. Till och med strumpor i sandalerna hade denna person. Men allt detta är en HELT annan historia.)

Sorry Åsa, hade helt glömt bort din killes namn. Hade ju för mig att det var Apu, men det var visst Appo. Apu är ju killen i Simpsons som driver den lokala affären Kwik-E Mart. Tänk så fel det kan bli ibland, men jag var ganska så nära i alla fall.

Vet ni vad, om jag köper 20st nya lådhandtag till mitt kök kostar det 1495kr om jag väljer att köpa ”Stor pack” dvs ett paket där det ligger 4st i. Skulle jag i stället köpa dessa lösa kostar samma vara 1380kr. Det tycker jag är lite skumt och med andra ord så är störst inte alltid billigast. Så kontentan är att jag tjänar 115kr på att välja bort detta storpack. Deal closed!
Så låt er aldrig luras av affärernas olika typer av stor eller ekonomipack. I detta fall blir ju ett sådant val rent av oekonomiskt.
Denna upptäckt gjordes förresten på ett vanligt svenskt byggvaruhus med ett finsk-klingande namn.



Donkeyboys kommer förresten från Norge om ni inte visste det. Ok, dom är inte riktigt i samma klass som A-HA eller Lene Marlin. Men man måste ju börja någonstans. Har förresten alltid tyckt att Lene Marlin är en liten, tja tjej. Men hon är lika ”liten” som min lilla lillasyster som snart fyller 30. Fan, jag håller nog på att bli riktigt gammal. Vet förresten inte var hon tog vägen eller alla ca 3-4 miljoner sålda skivor men oberoende källor säger att hon typ gick in i väggen men vi ska nog inte RIP:a henne riktigt än bara.

Ikväll ska vi lägga upp gardinerna i sovrummet. Tyckte jag hade gjort det så snyggt men det tyckte inte min andra hälft. Ok, kan väl till viss del hålla med för om man får lite drygt 30 cm tyg över ska man hellre klippa av det än att försöka joxa med att gömma det bakom i diverse uppvikningar m.m. Så nu blir det både klipp och lite klistrande. Sedan kan jag lämna det här med gardinerna åt sidan och det känns skönt.

Förresten, nu har en blomjävel dött igen trots att jag vattnat den efter konstens alla regler. Så nu ger jag upp och från och med nu kommer det endast att finnas plastblommor i mitt hem! Som tur är finns det ju faktiskt riktigt fina platsblommor och trots att det är lite dyrare så har jag kommit på att det verkligen lönar sig i längden. Ja, i alla fall i mitt enkla vattenlösa hem.

Kram banan så hörs vi!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar