tisdag 24 november 2009

Summering

Hösten har gått i racerfart och det har varit en omtumlande tid. Ni som nu följt min resa här i bloggen har ju fått läsa både om upp och nergångar på min lilla livsresa. Mne vänner, I will not give up. Kanske är det nu min så kallade livsrea börjar.

Skrev ett sms ikväll menat för Jenny S. Tyvärr gick det iväg till Jenny K. Ja, så kan det gå när inte haspen är på och förvirringen var total. Den som dock kom var Jenny S med bror så det redde ut sig ändå.

Imorgon är det onsdag igen, eller lill lördag för er som tycker krog och uteliv är det viktigaste som finns. Själv tycker jag att onsdagarna alltid är dagen då det liksom vänder. Då är det helt plötsligt närmare till helgen...igen. Fattar egentligen inte var hösten tagit vägen. Minns det som igår den där sista dagen av semester när man traskade tillbaka till jobbet. Nu är det snart dags att traska hem till julpynt och träd som barrar. Men åter inte, det är bara att följa med strömmen.

Koeningsegg överger SAAB...trots allt. Egentligen var det nog ingen som trodde att det skulle bli verklighet men nu är det fakta på bordet. Synd men ändå väntat.
Volvo PV´s öde är ju också ganska så oklart. Hm, tänk så länge sedan det var sedan vi körde äkta svenska bilar. Vill man nå dit idag får man antingen köpa sig en Lastbil eller en dumper från Volvo CE. Nåja, även det är ju ett resultat av en global marknad med global ekonomi.
På tal om ekonomi, imorgon fylls lönekontot på igen. Alltid lika trevligt och med semesterersättning och reseräkningar kan även denna lön bli mer än okej. Ja, man får ju trost allt vara glad för det lilla här i livet.

Som ni kanske märkt tycker jag om citat och andra kloka ord som är myntade av diverse kända men också okända personer. Jag har beslutat mig att som en liten utmaning alltid ha med ett citat i mina inlägg. Det kan vara i börja eller i slutet.. För att göra det hela mer intressant skall citatet även ha med inlägget att göra.
Så håll utkik och det är ju meningen att även Du som läsare ska få dig en tankeställare, antingen om innehållet i inlägget eller av citatet i sig.

"Många gånger bär den enklaste lögnen på den tyngsta sanningen"
Okänd

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar