torsdag 12 november 2009

En dag som alla andra, eller?

Idag har varit en ganska ordinär dag. Jobb, jobb jobb. Hann dock med en lunch hos min gode vän T samt lite samtal om livets stora och små frågor. Konstigt men ibland när vi sitter där och språkar känns det som om tiden stått stilla men samtidigt har den ju inte gjort det. Skumt, men det är väl det som faktiskt är den egentliga meningen med livet. Tid för ro och eftertanke innan det åter är dags för att gå vidare.
Hm, igår var jag förresten hyfsat nere. Ok, man kan ju inte vara nere i en luftballong som Nalle P skulle ha sagt, men igår var det punka på ballongen, gasen var slut och korgen alldeles för tung. Men så är det ibland, bara att fylla på gasflaskan, laga ballongtyget och kasta av all död vikt i korgen. Sedan lyfter man igen.

Ja, jobbet är ju som det är. Just nu är det hur mycket som helst men man kan ju inte trolla med knäna eller vara på olika ställen samtidigt. Just nu gör jag det jag ska göra, varken mer eller mindre. Låter nästan negativt men ibland måste man få göra så också. Imorgon stundar även årets medarbetarsamtal. Denna form av de vuxnas kvartsamtal, ni vet då man gick till skolan med mor och far för att träffa fröken, ja dessa samtal är nog för många mer ett nödvändigt ont än rent konstruktiva möten, i alla fall för alla chefer.

Hm, känns lite konstigt men om det blir som en person tänkt så kommer en form av cirkel att slutas om ca 1,5 år. Funderade på det härom dagen faktiskt och det stämmer. Inte för att gå in på detaljer men jag ställde kanske till det lite för mig en gång i tiden. Men ändå kommer det kännas, tja både vemodigt men samtidigt kanske helt rätt att sluta denna cirkel. Samtidigt är jag väldigt ledsen för att det blev som det blev men jag tror att det kommer att gå bra ändå. Borta bra men hemma bäst…kanske?

””Tystnaden smyger som en katt genom rummet och där ute är luften redan blå.
Morgonen sköljer undan natten, och slutet har redan börjat för oss två””

Har varit hemma i lite drygt en månad nu men skulle inte alls ha något emot att fara iväg igen. Någon som vill följa med två veckor till Thailand? Hade varit nice att fira jul där nere faktiskt. Tänk er själv att ligga på en kritvit strand och skuggas av palmblad med en liten tomteluva på skallen. Hm, tål att tänkas på. Tror man kan fara ner för ca 10000 men då bara för en vecka, men ändå. Om jag säljer bil och allt mitt bohag skulle jag kunna flytta ner till Thailand och stanna där ett bra tag. Kanske bygger jag en liten hydda och ger svenska eller skandinaviska gäster olika kurser i allt från trumspel till pianospel. Kan även starta en skrivarcirkel eller liknande. Bara jag får ihop med tillräcklig med Baht så jag kan äta mig mätt och betala min lilla hydda. Undrar om denna form av bohemliv skulle passa mig, men tanken är trots allt lockande.

By the way, världens bästa flybolag heter Etihad Airways och kommer från Förenade Arabemiraten. Bästa business flight blev också arabiskt i form av Qatar Airlines. Den bästa flygplatsen är Dubai. Allt detta enligt en ny undersökning som går att läsa på DI.se. Storslam av våra oljeländer kan man säga.
SAS och andra mer ”vanliga” bolag hamnade lite längre ner på listan. Dock ska tydligen Lufthansa vara det bästa bolaget i Europa.
Well, drömma kan man ju alltid som man brukar säga, samtidigt som jag blickar ut över ett regnigt höstväder där dagen snart övergår till kvällsmörker…

Ikväll är det Criminal Minds så det finns ljus i mörkret trots allt.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar