söndag 1 november 2009

T for two...

Söndagen börjar lida mot sitt slut och med det även denna ledighet. Dagen har ägnat åt att hjälpa en "polare" att flytta. Det hela gick smidigt och mycket att flyttandets hade ju redan gjorts förra helgen då en annan låg nerbäddad i feber. Men nu drog jag dock mitt lilla strå i stacken.

Kvällen ägnades åt lite nostalgi tillsammans med min gode vän T. Hm, det fanns en tid i vårt liv då båda levde ett oförskämt bra och slappt liv. Vi bodde bra, tjänade bra och körde fina rental cars. Det är inte utan att man till viss del saknar den tiden. Men samtidigt har vår livsresa inneburit en hel del som naturligvit präglat oss till det vi är idag, på gott och ont.
På den tiden kunde vi springa till varanda genom källaren och det var mer regel än undantag att vi hade varandra på visit minst varannan dag. Jo, singlar var vi på den tiden också och det underlättade ju en hel del. Det konstiga var att vi på den tiden inte ägnade så mycket åt tjejer som man kanske borde. Men det löste sig liksom ändå....
Hur som helst, tiden går men då och då tänker man ju som sagt tillbaka på den tiden då livet trots allt kändes hur fritt från bekymmer som helst.
Jag tror att det är sådana stunder och minnen som gör att man liksom på något sätt ändå kan se tillbaka på livet och le. Att vi sedan var helt sjuka i huvudet med många konstiga idéer är ju en annan femma.
Men man lever ju bara en gång...

Well, nu är en ny vecka i antågande och jag förmodar den kommer gå lika snabbt som den förra. Vi närmar oss vintermåndaderna med raketfart och både löv och medeltemperatur har ju gått rakt ner så att säga. Vinterdäcken sitter tack och lov redan på och vinterjackan är framtagen. Mössa och vantar ligger på strategisk plats för att snabbt kunna brukas. Men snart byts detta mörka ut till lite ljus igen då man börja julpynta. Hur detta kommer se ut hemma hos mig låter jag vara osagt men jag har lite nya tankar inför årets Holiday Season.

Tror ni att USA´s regering trots allt hade något med den 11 September 2001 att göra?

Grattis AIK och grattis Linköping. Där satt den så att säga.

Nästa helg blir förresten spännande. Lovar återkomma mer till den senare, eller i alla fall efter att nästa helg infunnit sig. Blir liksom lite enklare att förklara då.

Kan inte hjälpa det men jag gillar Donkeyboys låt Ambitions.

Nä, nu ska jag traska in i mitt nyinredda sovrum och förhoppningsvis sova gott. När jag varknar upp imorgon är det en ny dag med nya möjligheter, nya möten, nya bekymmer och inte minst en ny dag att lägga till mitt liv.

Ha det!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar