fredag 20 november 2009

Nobody dies a virgin, life will fuck us all...

En av världens mest berömda dysfunktionella familjer fyller 20år. Talar förstås om familjen Simpsons. Serien har ju blivit en megastor succé världen över. Skaparna förklarar det hela med att alla känner igen sig i serien på ett eller annat vis. Så med andra ord är hela världen mer eller mindre dysfunktionell? Nåja, säger i alla fall grattis och även jag har fått mig en hel del goa skratt när jag tittat på denna tecknade serie. Vem vet, kanske vi kommer att få följa denna gula familj ytterligare 20 år till. Well, inte mig emot.

Har ni tänkt på hur många klyschor det finns omkring oss. Saker vi säger när vi liksom inte har något annat att säga, inte minst i pressade situationer. Eller vad sägs om:

*Det är inte dig det är fel på, det är mig.
*Älsking, det är inte som du tror.
*Klart vi kommer hålla kontakten.
*Du kommer alltid vara min bästa vän.

Ja, listan kan göras lång men visst är det lite kul. En annan kul sak är alla olika yrken som man brukar försöka snitsa till i rubriker. Ni vet lite grann så här:

Målaren som sätter färg på sin tillvaro.
Ånglokföraren kör så det ryker.
Sotarens höjdarjobb.
Brandmannen med många järn i elden.
Veterinären som gör ett hästjobb.
Bagarens bästa sätt att tjäna deg.
Snickarsonen brädade allt motstånd.
Tolken som misstolkade fallet.
Vägarbetarens väg tillbaka.
Rederiets verksamhet flyter på.

Jaja, ni fattar galoppen. Vårt språk är fullt av olika vinklingar och vrår och lägger man bara lite energi bakom kan ens ordförråd kraftigt utvecklas.
Mitt eget språk är som det är men jag anser mig själv inte vara lågutbildad gällande språket i alla fall.*ler*

Någon som minns nöjesprogrammet "Razzel"?

Fan vad skönt det var att bara sätta sig i soffan en stund. Får nu några timmars vila faktiskt. Ska njuta av den varje sekund. Imorgon väntar bio med Tintin och det ska bli kul. Förmodligen ska vi se det omtalade filmen 2012 som tydligen ska ge oss alla en tankeställare om hur vi egentligen behandlar vår moder jord, eller har behandlat henne.
Fast å andra sidan är 2012 det datum Mayafolket satte som det år jorden skulle gå under.
Ett annat alternativ är Paranormal Activity som är en hybrid mellan Blair Witch Projekt, Scream och Poltergeist fast på samma gång. Hm, vi får som sagt se vad det blir. Vad vi än väljer kanske man får svårt att sova. Antingen av rädsla för jordens undergång eller för att huset man bor i är hemsökt.

Från hemsökt till utsökt är steget långt. Men imorgon ska jag göra laxpuckar. Eller som man säger på engelska, salmon-pucks. Ska faktiskt bli spännande att se hur det går men EG har lovordat denna lilla aptitretare och när det gäller mat litar jag på hennes omdöme. Ja, om det inte vore för kycklingen på flyget hem, men det är en annan femma...

Labolina är avis som fan trots att människan gör allt för att dölja det. Himla tur att man kan läsa vissa personer som en öppen bok. Glöm aldig att ett ansiktsuttryck, kroppsuttryck eller språk kan avslöja mer än ni anar.
But I will enjoy ever single second of these moments, no doubt about it. I am like a devil to the evil people, but I sure am like an angle to people that I love.

På återhörande!
Eken

P.S Min tattoo kommer allt närmare...

1 kommentar:

  1. Om du är eken007 på blocket och är sur på bathory_8 så kontakta mig ;-)
    ebeneezer.goode65@gmail.com

    SvaraRadera