tisdag 10 november 2009

Some day I´ll pray

När sekunder blir till minuter, minuter till timmar, timmar blir till dagar och dagar till veckor inser man att tiden går ganska snabbt. Idag är det för övrigt Mårtensafton men Mårten själv har inte namnsdag förrän imorgon. Ganska nice att ha en egen afton, det har inte jag.

Nu i veckan ska jag även ha medarbetarsamtal med min chef. Jag är tydligen en ganska så beskedlig anställd för detta samtal har vi flyttat runt på hela 3 gånger än så länge. Först kunde inte chefen, trots att det var han som först bokade tiden. Sedan kunde inte jag för jag var på resande fot. Tredje gången kom ett annat mycket viktigare möte i vägen. (Vad är viktigare än sina anställda förresten..) Men men, nu ska det minsann bli av, men än är nog inte sista ordet sagt. Dessa samtal har på senare tid mer blivit ett avbrott för fika. Sägs inte så mycket och då vi är ett gäng självgående individer på denna avdelning så har inte chefen så mycket att komma med. Det är mest frågor om världsliga slag så som om man mår bra eller inte. Jo tack, jag mår ganska bra. Hur mår du själv?

Har ni läst att man kan Öl-luffa i Danmark? Jo, det är sant. Man köper sig ett Öl-pass och sedan reser man runt och provar öl i dess olika former. Kan dock mellan raderna vara som så att våra danska vänner är helt förtvivlade eftersom inga svenskar har råd att fara dit längre. Så nu tar man till alla knep som finns för att åter locka över oss till öl, röda korvar och smörrebröd.
Själv äter jag gärna korven men hoppar över ölen. Är egentligen ingen stor öldrickare faktiskt.

Kollade in andra avsnittet av Ullared nyss fast i efterhand. Tja, vad ska man säga. Kan dock fortfarande förstå varför så många väljer att titta på programmet. Sedan vet jag inte riktigt om man med mening vill framställa Ullared-Morgan som extremt ensam eller om det faktiskt är som så att han verkligen är det. Visst såg det lite vemodigt ut när han tände upp grillen, öppnade sin öl och la på köttbitarna helt mol allena? Parallellt var ju alla hans arbetskamrater på Robert Wells och rockade loss. Morgan kom först lagom till andra akten. Det är lite coolt tycker jag.
Däremot tycker jag hans tankar om livet var ganska bra. Han sa att dom som kanske inte haft så lätt som levande kanske får det bättre uppe i himlen.
Ja, ungefär så sa han och det tycket jag lät fint faktiskt. Undrar hur jag själv kommer att få det den dagen man kastar in handduken..

Ja, jag kommer dock kasta in handduken nu med men inte på det sättet.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar