söndag 22 november 2009

Möten och avsked.


Så där, då är även årsmötet avklarat. Gick ganska så bra och smärtfritt. Var väl lite funderingar kring vårt (styrelsens) förslag att ändra våra stadgar men då vi rätat ut de frågetecken som fanns klubbades ändringarna igenom.

Som ni ser på bilden är tiden med OH-plast för länge sedan över. Nä, nu är det bärbara datorer och projektorer som gäller. Vem vet, om några år kanske vi till och med har interaktiva årsmöten då alla sitter hemma och följer det hela via videokonferenser. Tja, som sagt vem vet..

I sedvanlig årsmötestil var väl kanske inte uppslutningen mycket att hänga i granen. Vi får kanske hitta på något annat inför kommande årsmöte.
Fick förresten mina nya klubbkläder också. Så nu känner jag mig rustad inför kommande säsong. Är förresten alltid lika kul att se dessa personer så här off season så att säga. Tyvärr blir det ju ofta som så att har man en verksamhet som är så koncentrerad till en viss tid på året så är det lätt att man inte ses resten av året. Men vi försöker dock arbeta bort detta i form av olika typer av aktiviteter året om. Tror nog att vi är på god väg faktiskt.

Well, nu är det dock söndag på riktigt för min del. Med mat i magen, snus under läppen och en kopp rykande kaffe på soffbordet mår jag just nu as a prince. Har även EG på den elektroniska tråden så det kan inte bli mycket bättre.
Har ju annars varit en ganska hektiskt helg, inte minst i går. Minns inte hur många Red Stripe jag och Blomman fick i oss men tillräckligt för att knäppa upp översta knappen i skjortan och bli så där lagom fjantiga som goda vänner blir i varandras sällskap. Även sms-maskinen hade full upp denna afton av någon underlig anledning..hehehe Behöver nog inte skriva mer om det just nu i alla fall.

Skulle kanske passa på att planerat lite inför kommande vecka men jag orkar inte. Vet liksom på ett ungefär vad som kommer hända och ibland kan det vara skönt att inte vara totalt styrd av någon fast agenda. Kommer vara det gamla vanliga med möten om ditten och datten och även lite planeringar privat inför stundande resor m.m.
Måste även kolla upp cc-måtten på mina nya handtag. Vill helst slippa borra nya hål i köksluckorna av förklarliga skäl.

Till och med vissa spelare i Barcelona har drabbats av grisflunsan. Ja, inför vår herre är vi alla lika. Man skulle kunna säga att el Clasico kan få ett svinigt efterspel, fast på ett annat vis.

Hade en diskusion om huruvida ett stridsflygplan skulle kunna fara ut i rymden. För visst skulle väl det vara möjligt om man bara tig tillräckligt med fart, eller? Nä, det går inte alls mina vänner. Motorerna som sitter på dessa plan kräver ju luft, mycket luft. Detta är ju minst sagt en bristvara ute i rymden. Det finns ju ingen luft och det är också därför det aldrig blåser på månen. Dock kan ni känna till att det plan som går högst är enligt alla experter den ryska Mig 29. Men någon månfärd för detta flygplan är heller inte aktuellt.


Slutligen måste jag skriva ner en annan tanke. Vi kommer nu att fasa ut ca 1,2 miljoner 40-talister som ska pensioneras. Denna grupp är på många sett och vis ovanlig då många är ganska så stadda vid kassan och har helt andra krav och förväntningar på livet som pensionärer. Detta kan samtidigt öppna helt nya marknader för denna stora och i vissa fall köpstarka grupp. Så den entrepernör som är lite driftig och ser möjligheterna hos denna målgrupp har nog en hel del att hämta hem. Som sagt, dessa 40-talister kan komma att kräva en hel del, i alla fall de första åren som glada pensionärer.
Så när vi nu tar avsked från denna stora verksamma grupp gällder det att se framtiden an med stor ödmjukhet.

Det man inte vet har man inte ont av. Men glöm inte att det kan även vara som så att när vetskapen kommer till känna kan det göra dubbelt ont.
Kontentan är, life hurts no matter what..

Nä, nu ska jag fortsätta att njuta av denna söndagskväll som kommer att gå till historien som en grå och trist novemberdag 2009.

På återhörande!
Eken

P.S Niclas, jag hittade mina bilnycklar till slut så även jag kom hem i rimlig tid...


1 kommentar:

  1. Bra du hittade dina bilnycklar, mina egna satt i bildörren som var öppen med laptop, dvd och platt i. Tur jag inte följde med dig upp på tredjevåningen.....

    SvaraRadera