lördag 28 november 2009

Step by Step

Såg en kul dokumentär igår som hette något i stil med från Osmonds till Backstreet Boys. Det handlade helt enkelt om hur dessa så kallade pojkband kunde komma fram över en natt och i princip försvinna lika fort igen. Resan berörde NKOTB, Take That, Boyzone, Westlife, Boys II Men, N´Sync m.m. Ett av de största problemen med att ha ett band som sjunger om ung kärlek och bekymmersfritt liv är att medlemmarna efter ett tag själva växer upp. Då dumpas dom liksom på tippen.
Även deras skrikande unga tjejer till fans växer ju upp och slutar att skrika. Resten kan ju själva räkna ut.
Förresten, den 24 oktober 1970 dog Janis Joplin. På tal om något helt annat. Dödsorsaken var en rejäl överdos heroin som för en gångs skulle var ganska så...ren. Halten heroin uppmättes till nästan 40% mot "normala" 3-4%. Inte undra på att den jointen gick rakt in i skallen liksom. Ja, så kan det gå..

Imorgon är det första advent men hos mig är inte ljuset tänt...än

Ibland kan jag bli fruktansvärt sugen på att dricka drinkar med mycket sprit i. Det som brukar hejda mig är att miljön inte är så där "drinkig". Det är ju trots allt som så att miljön också spelar in när man äter eller dricker något speciellt. Hur kul är det att käka en exotisk bricka full med goda frukter och meloner när snön faller utan för fönstret och du måste ha raggsockar på dig för att inte förfrysa tårna? Nä, den exotiska brickan passar ju bättre när du sitter under palmerna, hör hur det kristallklara vattnet rullar in mot stranden och det enda du har på dig är shorts och solglasögon. Ja, på samma sätt är det när man väljer drinkar. Det finns "svennedrinkar" och det finns semesterdrinkar. Det kommer man liksom aldrig ifrån.
Så tillsvidare får jag nöja med med hederlig öl.

Palmolja har förresten kommit att bli en av världens mest populära oljor. Effekten har dock blivit fruktansvärd. Åter igen skövlas regnskog i jakten på våra västerländska krav på bättre levande, slätare hy och friskare sinne. Skumt...

Är det någon som spelar Maria Bingo?

Sitter lite och avvaktar tiden faktiskt. Har 3-4 olika aktiviteter ikväll men inväntar först ett svar innan jag kan gå vidare i lördagskvällen. Ganska frustrerade att inte kunna planera vissa saker i tid men ibland blir det så. Skulle även klippt mig idag men det hann jag tyvärr inte med. Dock får jag se om jag kan fixa det imorgon istället. Någon liten klipptjej eller klippkille måste ju ha öppen även en söndag.
Får undersöka den saken.

"Motgångar är ofta en förklädd vän"
Jan Fridegård

Hälsar
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar