lördag 14 november 2009

Hatten av för dig...

Har haft en mycket trött liten besökare idag, systersonen Johan. Han hade varit med mormor och morfar i trädgården hela dagen och det hade satt sina spår. Det roliga är att denna lilla man länge trott att även jag bor där hos mormor och morfar. Tja, det har jag ju visserligen gjort en gång i tiden.
Men men, nu kom han hit och kikade lite. Vissa av er vet att jag innehar en ganska så gedigen samling av diverse "leksaker" som jag fått via Volvo CE. Det är grävmaskiner, hjullastare och en och annan dumper. Att se denna lilla killes ögon när jag plockade fram dessa saker är obeskrivbar. Han ville inte åka hem när det var dags. Han ville vara kvar och leka. Men vi kom överrens om att han snart skulle få komma tillbaka.
Morbror E är helt klart lille Johans favvo nummer ett.

Dagen har annars varit lugn och ägnats åt hemmet. Tvättmaskin, diskmaskin och dammsugare har fått jobba och det är först nu som jag kan sätta mig i soffan och lägga upp benen på soffbordet. Känns skönt att ha lite ordning igen. Har kommit på att ljudet av diskmaskinen är väldans sövande. Kanske får ta täcke och kudde, lägga mig på golvet i köket och starta upp diskmaskinen de gånger jag inte kan sova. Ja, det är ju bättre än att ta sömntabletter....

Ikväll är jag bjuden på middag hos en god vän. Enda kravet var att jag skulle ta med mig 1kg färdig/fryst pytt i panna, ett gäng ägg och några öl. Visst är det kul att bli bortbjuden på middag så där ibland, eller hur....... (Ironi)
Nåja, det kommer säkert bli trevligt. Någon utgång blir det dock inte denna helg, ids int´t.

Nu blir det reklamavbrott:

Jag är inte bara tandläkare, jag är mamma också.

Slut på reklam.

Man har nu flygit hem även den sista svenska soldaten som skadades i Affe. Frågan är om det inte är dags att skynda på lite med att skicka ner även en svensk räddningshelikopter nu. Känns ju lite halvdant att ha så pass många soldater på plats men ingen bra backup för att undsätta dessa om det skulle hända igen. Vi får hoppas att de bestämmande tar sitt förnuft till fånga och sänder ner även helikopterplutonern snart. Om nu alla uppgifter stämmer med att det tog två timmar innan hjälpen kom så kan nog alla räkna ut att dessa två timmar kan vara skillnad på liv eller dör beroende på hur skada man är. Så, clear for take off, please..!

EG fyller år idag förresten. Hipp hipp hurra! Födelsedagen firas dock inte alls utan i den repektabla åldern ler man bara lite snällt och tackar för att folk ens kommer ihåg det. Så för er som hoppats på jättegalej med fri sprit fram till småtimmarna kan lugnt vända hem igen. Räcker med att skicka ett litet kort, det gjorde jag. Det är ju tanken som räknas brukar man säga.

Slutligen, kommer framtidens barn att få läsa om DDR och USSR i skolan? Tja möjligen under någon historielektion men knappas i samhällskunskapen. Hm, SO tror jag denna typ av lektion hette på min tid. Geografi vet jag inte ens om man har längre. Idag har väl alla barn så pass moderna mobiler att det finns inbyggd GPS. Så är det problemet liksom löst.

Hans Rosling sa följande: Klart att allt var bättre förr, då var man ju yngre.

Med dessa kloka ord önskar jag er en fortsatt trevlig helg.

/Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar